Somatikos pamokų poveikis, asmenims, jaučiantiems apatinės nugaros dalies skausmą, neurodinaminiam raumenų stabilumui
Bružė, Kristina |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Nugaros skausmas tai seniai žmoniją varginanti problema, bloginanti fizinę ir emocinę savijautą. Somatikos pamokos, tai vienas iš alternatyvių būdu, padedantis geriau pajausti savo kūną, atrasti pamirštų judesių sąmoningą kontrolę, gerinti judesio kokybę ir taip mažinti skausmą. Tyrimo tikslas - remiantis holistiniu požiūriu atskleisti Thomas Hannos somatikos pamokų, skirtų darbui su kūno judėjimo šablonais, poveikį neurodinaminiam raumenų stabilumui asmenims, jaučiantiems lėtinį apatinės nugaros dalies skausmą. Tyrimo uždaviniai: 1.Išanalizuoti T. Hannos somatikos pamokų poveikį tyrimo dalyvių lėtinio skausmo mažinimui ir jų funkcionalumui. 2.Identifikuoti T. Hannos somatikos pamokų poveikį tyrimo dalyvių neurodinaminiam raumenų stabilumui. 3.Palyginti T. Hannos somatikos pamokų poveikį skausmui, funkcionalumui ir neurodinaminiam raumenų stabilumui tarp nuotolinės ir kontaktinės grupės. 4. Remiantis pusiau struktūruoto interviu duomenimis, atskleisti tyrimo dalyvių patirtis po T. Hannos somatikos pamokų. Tyrimo metodika: Pasirinkta mišrių tyrimo metodų prieiga. Tyriame dalyvavo 22 tyrimo dalyviai, jaučiantys lėtinį ANDS (11 nuotoliu, 11 kontakte). Naudoti šie instrumentai: VAS skausmo skalė, FRI klausimynas, DNS testai. Kiekybinio tyrimo statistinė duomenų analizė buvo atlikta IBM SPSS 20.0 kompiuterine programa. Kokybinio tyrimo duomenys rinkti pusiau struktūruoto intervu metodu, apdorojami kokybine kontentine analize.Tyrimo rezultatai: Atlikus tyrimą paaiškėjo, jog T. Hannos somatikos pamokos buvo naudingos abiem grupėm. Sumažėjo tiriamųjų skausmas, pagerėjo funkcionalumas bei neurodinaminis raumenų stabilumas. Somatikos pamokų metu įgyta giluminė patirtis, padeda geriau jausti savo kūną ir sumažinti skausmą.Išvada: T. Hannos somatikos pamokos mažina skausmą, gerina funkcionalumą bei neurodinaminį raumenų stabilumą.
Back pain is a long-standing problem that has plagued mankind, impairing physical and emotional well-being. Somatics classes are one of the alternative ways to feel your body better, find conscious control over forgotten movements, improve the quality of movement and thus reduce pain. Research aim: to use a holistic approach to reveal the effects of Thomas Hanna's somatic classes, designed to work with body movement patterns, on the neurodynamic stability of muscles in individuals with chronic low back pain. Research objectives: 1.To analyse the effect of Hanna's somatic classes on the study participants' chronic pain relief and functionality. 2.To identify the effect of Hanna's somatic classes on the neurodynamic stability of the study participants. 3.To compare the effects of Hanna's somatic classes on pain, functionality and neurodynamic muscle stability between the distance and contact groups.4.To use semi-structured interviews to reveal the participants' experiences after T. Hanna's somatics classes.Research methodology: a mixed-methods approach. The study included 22 participants with chronic ANDS (11 at a distance, 11 in contact). The instruments used were: the VAS pain scale, the FRI questionnaire, and DNS tests. Statistical analysis of the quantitative data was performed using IBM SPSS 20.0 software. The qualitative data were collected by semi-structured interview method and processed by qualitative contingency analysis.Results: The subjects experienced a reduction in pain, improved functionality and neurodynamic muscle stability. The profound experience gained from the somatic classes helps to feel their bodies better and reduce pain.Conclusion: T. Hanna's somatic classes reduce pain and improve functionality and neurodynamic muscle stability.