Options
Alternatyvių degalų panaudojimo jūrų transporte tyrimas: metanolio, biodyzelino ir dyzelino mišiniai
Alyta, Šarūnas |
Augant pasaulio gyventojų skaičiui ir tarptautinei prekybai, jūrų transportas tapo viena iš saugiausių ir plačiausiai naudojamų transportavimo rūšių. Šiuo metu jūrų transportas apima apie 80 % tarptautinės prekybos. Visą tai lemią didžiulį kuro suvartojimą ir išmetamųjų teršalų kiekio augimą. Tai prisideda prie klimato kaitos ir globaliai kelia pavojų klimatui bei jo stabilumui. Nuolat griežtėjantys tarptautiniai reikalavimai jūrų transportui skatina ieškoti įvairių emisijų mažinimo būdų. Vienas iš efektyviausių sprendimų – alternatyvių degalų naudojimas. Norint kuo daugiau tradicinio kuro pakeisti atsinaujinančiais alternatyviais degalais, siūloma naudoti metanolio ir biodyzelino mišinius su dyzelinu. Šie komponentai plačiai naudojami dėl jų lengvos gamybos ir ekologiškumo. Tačiau biodyzelino ir metanolio maišymas su dyzelinu yra ribotas, todėl verčiama ieškoti galimybių panaudoti sudėtingesnius daugiakomponenčius mišinius jūrų transporte. Šiame darbe, kaip alternatyva jūriniam kurui buvo sudaromi įvairių proporcijų metanolio, biodyzelino ir dyzelino mišiniai su homogeniškumą gerinančiais priedais – dodekanoliu ir tret-butilhidrochinonu. Darbe buvo atlikta sudarytų mišinių lyginamoji analizė, palyginant juos su jūrinio kuro standartu ISO 8217:2017 „Jūrų laivų kuras. Reikalavimai ir tyrimo metodai“. Įvertinta komponentų įtaka kuro parametrams kaip tankis, klampis, šilumingumas, drumstimosi temperatūra, pliūpsnio temperatūra, distiliacijos charakteristikos ir cetaninis indeksas. Pateiktos praktinės rekomendacijos dėl šių mišinių naudojimo kaip alternatyvių degalų jūrų transporte galimybės.
As the world's population and international trade grow, maritime transport has become one of the safest and most widely used modes of transport. Today, maritime transport accounts for around 80% of international trade. This has led to significant increases in fuel consumption and emissions, which contribute to climate change and threatens global climate stability. Increasingly stringent international requirements for maritime transport are encouraging the search for ways to reduce emissions. One of the most effective solutions is the use of alternative fuels. Blending methanol and biodiesel with diesel is proposed to replace as much conventional fuel as possible with renewable alternative. These components are widely used due to of their ease of production and environmental benefits. However, the blending of biodiesel and methanol with diesel is limited, prompting the search for more sophisticated multicomponent blends for marine transport. In this work, mixtures of methanol, biodiesel, and diesel in various proportions, enchanced with the additives dodecanol and tert-butylhydroquinone to improve homogeneity, were formulated as alternatives to marine fuels. A comparative analysis of these blends was conducted, referencing the marine fuel standard ISO 8217:2017 "Marine Fuels. Requirements and Test Methods". The impact of the components on fuel parameters such as density, viscosity, calorific value, cloud point, flash point, distillation characteristics, and cetane index was evaluated. Practical recommendations for the use of these blends as alternative fuels in maritime transport are presented.