Options
Paauglių savigarbos, priklausomai nuo amžiaus lyties ir kūno svorio, analizė
Šumilova, Vesta |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Tyrimo tikslas - išanalizuoti paauglių savigarbą, priklausomai nuo amžiaus, lyties ir kūno svorio. Tyrimo metodika. Tyrimo duomenys buvo surinkti taikant kiekybinį tyrimo metodą – anketinę apklausą, naudojant Paauglių ir suaugusiųjų kūno savigarbos skalę (angl. Body-Esteem Scale for Adolescents and Adults) adaptuota pagal B.K. Mendelson, D.R. White ir M.J. Mendelson, Rosenbergo savigarbos skalės klausimyną (angl. Rosenberg Self-Esteem Scale, RSES) bei kūno masės indeksą (apskaičiuotas pagal respondento ūgį ir svorį). Apklausta 369 5-9 klasių (11-17m.) Klaipėdos miesto mokyklų moksleiviai. Tolesnėje analizėje panaudota 364 anketos. Tyime dalyvavo 177 vyrai bei 187 moterys. Kiekybinio tyrimo duomenys apdoroti naudojantis SPSS 17 bei Microsoft Excel 2011 programomis. Tyrimo rezultatai. Šiame tyrime buvo nustatyta, kad svorio vertinimas lyties aspektu skyrėsi statistiškai reikšmingai - vaikinai savo svorį vertino geriau nei merginos (p = 0,000). Nustatytas pasiskirstymas pagal savigarbos lygį skirtingose respondentų socialinėse–demografinėse grupėse. Buvo nustatyti du reikšmingi skirtumai (kai p<0,05), kurie parodė, kad aukštą savigarbą reikšmingai dažniau turi vyrai nei moterys. Moterys reikšmingai dažniau turi per mažą savigarbą. Palygintas savigarbos lygis skirtingo amžiaus kategorijose, nustatytas reikšmingas skirtumas, kuris parodė, kad 11-12m. paauglių savigarba yra reikšmingai didesnė nei 13-17m. (7kl. ir 9kl.) moksleivių. Paauglių kūno savigarbos skalėje svorio vertinimas skirtingose KMI grupėse reikšmingai skyrėsi – per mažą ir normalų KMI turintys respondentai savo svorį, kaip ir visus svorio skalės teiginius, vertina reikšmingai geriau nei antsvorį turintys respondentai, tačiau Rosenbergo savigarbos skalės atveju statistiškai reikšmingo skirtumo nebuvo nustatyta (nes p>0,05), kas rodo, kad skirtingą KMI turinčių moksleivių savigarba reikšmingai nesiskiria.
The aim of the study was to analyse the self - esteem of adolescents, depending on age, gender and body weight. The methodology of the study. The data of the study were collected using a quantitative research method - a questionnaire survey, using the Body-Esteem Scale for Adolescents and Adults adapted according to B.K. Mendelson, D.R. White and M.J. Mendelson, Rosenberg Self-Esteem Scale, RSES, and body mass index calculated in accordance with the respondent’s height and weight. 369 students of Klaipėda City schools, grades 5-9, 11-17 years old, were interviewed . 364 questionnaires were used for further analysis. The study involved 177 men and 187 women. The data of quantitative research were processed using the programmes of SPSS 17 and Microsoft Excel 2011. The results of the study. This study found that the weight assessment differed statistically significantly: the boys rated their weight better than the girls (p = 0.000). The distribution according to the level of self-esteem level in different socio-demographic groups of the respondents was determined. Two significant differences (at p <0.05) were found, which showed that men were significantly more likely to have high self-esteem. Women are significantly more likely to have too low self-esteem. Comparing the level of self-esteem in different age categories, a significant difference was found, which showed that the self-esteem of 11-12 year old adolescents is significantly higher than that of 13-17 year old students, grade 7 grade and grade 9 grade. On the body-esteem scale for adolescents, weight assessment differed significantly between different BMI groups, with respondents with too low and normal BMI, just like all arguments of weight scale, estimating significantly higher than all overweight respondents, but no statistically significant difference was found for the Rosenberg self-esteem scale, due to > 0.05, which indicates that the self - esteem of students with different BMI does not differ significantly.