Options
Eismo įvykių duomenų analizė Klaipėdos rajone taikant erdvinės statistikos metodus ir GIS
Čaikys, Ričardas |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Eismo įvykių skaičius, kuriuose yra sužalojami arba žūva žmonės Klaipėdos mieste ir jos rajone kasmet didėja. Informacija apie tokius kelių eismo įvykius yra renkama su tikslu, kad vėliau būtų galima nustatyti konkretaus įvykio aplinkybes. Kelių policijos surinkta informacija turi erdvinius atributus: koordinates, gatvę, namo numerį. Duomenys su koordinačių atributu suteikia galimybę juos analizuoti erdvinės statistikos metodais ir GIS sistemomis. Darbe analizuojami Lietuvos ir užsienio literatūros šaltiniai, aprašantys sistemas ir metodus naudojamus šiuolaikiškai analizuojant eismo įvykių tendencijas. GIS technologijų naudojimas analizuojant eismo įvykius užsienio valstybėse nėra naujovė, o Lietuvoje dar tik pradedama atlikinėti panašius tyrimus. Iš literatūros atrinkti ir aprašyti dažniausiai naudojami erdvinės statistikos metodai, tokie kaip: branduolio tankio vertinimo metodas, artimiausių kaimynų analizės metodas, Morano I indekso skaičiavimo metodas, Getis-Ord Gi* statistikos skaičiavimo metodas. Tyrimui buvo panaudoti 2015-2017 m. surinkti duomenys, konkrečiai 889 eismo įvykių taškai pasiskirstę visame Klaipėdos mieste ir Klaipėdos rajone. Išsiaiškinta, kad Klaipėdos rajono eismo įvykių analizei galima naudoti naujus, greitus ir šiuolaikiškus metodus.
The number of traffic accident in Klaipėda city and Klaipėda district where people gets injured or dies are increasing every year. Information about these accidents is collected for the purpose of determining the circumstances of the specific accident later at a later stage. Information collected by road police service has spatial attributes, coordinates, street, house number. The data with the coordinates attribute allows to analyze them using spatial statistics methods and GIS systems. There was analyzed Lithuanian and foreign literature papers describing systems and methods using in the analysis of traffic accident trends. The use of GIS technologies in analyzing traffic accidents in other countries is not a new trend, but in Lithuania similar studies are only being launched. The most commonly used methods of spatial statistics, such as kernel density estimation method, nearest neighbor analysis method, Moran’s I index calculation method, Getis-Ord Gi * statistics calculation method has been selected from analyzed literature and described. Data for the research was used collected at 2015-2017 years. There was 889 points of traffic accidents spread throughout all region of Klaipėda. There was discovered that it is possible to use new, modern and fast methods for traffic accident analysis.