Options
Klaipėdos dramos teatro reklaminis diskursas: verbalumas ir vizualumas (2016-2018)
Matuzaitė, Greta |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Kokybiška ir kryptinga viešoji komunikacija teatrams suteikia galimybę pritraukti kuo didesnę žiūrovų auditoriją į reklamuojamus spektaklius. Klaipėdos dramos teatro viešasis diskursas apima itin platų reklaminių priemonių spektrą, kurį sudaro internetinis puslapis, socialiniai tinklai, įvairiose masinėse medijose publikuojami straipsniai ar rodomi reportažai. Tačiau viena iš seniausių ir svarbiausių teatro komunikacijos priemonių yra afišos ir spektaklių programėlės. Darbų, kuriuose būtų tiriama Lietuvos teatrų afišų ir spektaklių programėlių verbalumas ir vizualumas, ypač mažai, kompleksiškai ši medžiaga nėra analizuota. Todėl šiame darbe pirmą kartą retoriniu aspektu analizuojamos Klaipėdos dramos teatro afišos ir spektaklių programėlės, siekiant nustatyti, kokiomis komunikacinės raiškos priemonėmis yra siekiama pagrindinio tikslo – pritraukti žiūrovą į teatrą. Darbo tikslas – ištirti Klaipėdos dramos teatro afišas ir spektaklių programėles retoriniu aspektu. Darbo uždaviniai: 1) iš Klaipėdos dramos teatro archyvo surinkti ir suklasifikuoti spektaklių programėles ir afišas; 2) apžvelgti 2016–2018 m. Klaipėdos dramos teatro repertuarą; 3) išanalizuoti ir palyginti spektaklių afišų ir programėlių struktūrą ir jos kompozicijos ypatumus; 4) nustatyti afišų ir programėlių verbalines ir neverbalines ypatybes, kuriomis siekiama komunikacinių tikslų; 5) apžvelgti kalbinę raišką kalbos taisyklingumo aspektu. Išvados. Išanalizavus Klaipėdos dramos teatro spektaklių afišas ir programėles, galima teigti, kad minėtų komunikatų struktūra iš dalies atitinka reklaminių tekstų struktūros kanoną – juos sudaro įžanga, pagrindinis tekstas ir pabaiga. Didžiausias skirtumas nuo kitų reklaminių tekstų fiksuojamas įvadinėje ir baigiamojoje dalyse, nes jose verbaliniu ir neverbaliniu būdais pateikiama informacija yra ypač lakoniška ir tiesiogiai nesusijusi su reklamos objektu – spektakliu (-iais). Įvade dažniausiai pristatomas KLDT, o pabaigoje – teatro rėmėjai. Pagrindinėje dalyje yra pateikiama informacija apie spektaklį (-ius) Vaizdinių priemonių dominavimas ir jų kartojimas skirtinguose komunikatuose kuria vientisą KLDT spausdintinių reklaminių priemonių įvaizdį. Neverbalinės priemonės askleidžia spektaklio turinio, žanro, kūrybiškumo, problematikos aspektus. Afišų ir programėlių verbalumo ir vizualumo kaita rodo, kad KLDT ieško inovatyvesnių sprendimų, kurie aktyvintų adresato dėmesį ir pritrauktų juos į spektaklius. Mėnesių repertuarų afišose dominuoja informacinė funkcija, atskirų spektaklių afišose ir programėlėse komunikacinio tikslo siekiama derinant informacinę, apeliacinė ir emocinę funkcijas. Taigi atskirų spektaklių afišos yra kaip pereinamoji grandis į spektaklių programėles, kuriose išlaikomas pagrindinis informacinis ir vizualusis afišų vaizdas, tačiau išplėstas kalbinės raiškos laukas (tekstuose pasitelkiamos stilistinės ir retorinės priemonės) kuria informacinės, apeliacinės ir emocinės funkcijų darną. Taigi KLDT spausdintinės reklamos tinklas yra kuriamas gana motyvuotai.
Quality-oriented and purposeful public communication provides an opportunity for theatres to attract broader audiences to promoted performances. Public discourse of Klaipėda Drama Theatre covers a significantly large spectre of promotional means, including the internet site, social networks, articles published in mass media platforms, and video reports. However, one of the oldest and most important communication means for any theatre are posters and performance leaflets. There are few studies that analyse verbal and visual aspects of Lithuanian theatre posters, and this material has never been analysed in a complex way. Thus this thesis analyses posters and performance leaflets of Klaipėda Drama Theatre from a rhetorical point of viewfor the first time in order to determine what communicational expression means are used for achieving the main goal – attracting the audiences to the theatre. The goal of the thesis is to analyse the posters and performance leaflets of Klaipėda Drama Theatre from a rhetorical point of view. Tasks of the thesis: 1) To gather and classify performance leaflets and posters from Klaipėda Drama Theatre; 2) To review the repertoire of Klaipėda Drama Theatre from 2016 to 2018; 3) To analyse and compare the structure and compositional characteristics of performance posters and leaflets; 4) To determine verbal and non-verbal aspects of posters and leaflets that are used for communicational purposes; 5) To review language expression from a standpoint of language correctness. Conclusions. After performing analysis of posters and leaflets of Klaipėda Drama Theatre it can be concluded that the structure of the aforementioned communicational means partiallymeet the requirements of promotional text structure – it consists of an introduction, the main text, and the end. The main difference from other promotional texts is found in an introduction and the final part, as non-verbal information they include is particularly vague and not related to the promotional object – the performance (-es). Klaipėda Drama Theatre is introduced in the introduction part, and the end enlists the theatre sponsors. The main part consists of the information about the performance (-es). The dominance of visual means, and their repetition in different communicational means create a thorough image of printed promotional instruments of Klaipėda Drama Theatre. Non-verbal means reveal the aspects of content, genre, creativity, and problems of aperformance. The change of verbal and visual aspects of posters and leaflets indicate thatKlaipėda Drama Theatre is searching for innovative solutions that would catch the attention of the audiences, and attract them to see the performances. Monthly repertoire posters mainly perform the informational function, while posters and leaflets of specific performances strive for communicational impact by combining informational, appealing and emotional functions. Thus the posters of specific performances act as a transitional link to the performance leaflets that keep the main informational and visual image of a poster, but the expanded the area of language expression (stylistic and rhetorical means are applied in texts) create the coherence of informational, appealing and emotional functions. In conclusion, the printed promotional network of Klaipėda Drama Theatre is created in a rather motivated way.