5 metų amžiaus vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimas ugdant lyderystę ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Derkintytė, Aurelija |
Edita, Kučisnkienė | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Temos aktualumas: mūsų šalies ugdymo turinys suprantamas ne kaip griežtai reglamentuota programa, o kaip tam tikras procesas, kuriame svarbi turima vaiko patirtis ir sąsajos su aktualiais socialinės kultūrinės jo gyvenamosios aplinkos poreikiais. Jis užtikrina ugdymo kokybę, padeda išvengti socialinės atskirties ir sudaro kuo palankesnes sąlygas kiekvienam vaikui įgyti, patirti ir plėtoti asmenines kompetencijas (Metodinės rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo programai rengti, 2015). Tikslios vaikų pasiekimų vertinimo informacijos apie lyderystę šiandien reikia pedagogams, tėvams ir vaikams. Įvertinę vaiko raidą, pažangos lygį galime planuoti veiklą, kurti aplinką, pasirinkti būdus bei metodus vaiko pažangos ir lyderytės vertinimui (Neifachas, 2008). A. Valantino (2012) pateiktame straipsnyje „Ikimokyklinio ugdymo kokybė“, plačiai aprašoma ir parodoma, kad kokybiškas ikimokyklinis ugdymas ir pažangos lygis padeda vėliau spręsti daugelį socialinių problemų – skurdą, nedarbą, mažina priklausomybes, gerina akademinius pasiekimus,daro teigiamą įtaką gyvenimo gerovei. Toliau plėtojant ikimokyklinio ugdymo sistemą Lietuvoje ikimokyklinio ugdymo kokybė tampa ypač aktuali.
Topic relevance: The educational content of our country can be understood not as a strictly regulated curriculum, but as a process that values the child's experience and the connections he has with the social and cultural aspects of his surroundings. This process helps to ensure educational quality, avoid social exclusion and creates the most favorable conditions for each child to acquire, experience and develop personal competences (Methodological recommendations for pre-school curriculum development, 2015). Parents, educators and children are all in need of a precise assessment of a child’s leadership skills. After assessing a child’s development and the level of progress, we can plan activities along with creating an environment and methods in order to evaluate the progression of a child’s general development and leadership skills (Neifach, 2008). The article of A. Valantinas (2012) “Quality of Pre-school Education”, describes and demonstrates at length that a quality pre-school education along with a level of progress, helps to resolve many social ills such as poverty, unemployment and addiction later in life, as well as improve academic performance and has a positive impact on a person’s general well-being. The quality of pre-school education is particularly relevant when talking about further development of the pre-school education system in Lithuania.