Options
9-11 metų jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo kaita
Darbe atskleisti teoriniai 9 – 11 metų jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo aspektai. Testavimo metodu buvo atliktas tyrimas, kurio tikslas – įvertinti 9–11 metų jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo kaitą treniruočių metu 8 savaičių laikotarpiu. Tikslui pasiekti buvo išsikelti uždaviniai: išnagrinėti mokslo informacijos šaltinius, siekiant atskleisti jaunųjų futbolininkų fiziologinę charakteristiką; išsiaiškinti 9–11 metų jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo svarbą; nustatyti 9–11 metų jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo kaitą; identifikuoti trenerio patiriamus iššūkius treniruojant 9–11 metų jaunųjų futbolininkų fizinį pajėgumą. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog sistemingos 3 kartus per savaitę po 60 min. futbolo treniruotės buvo veiksmingos ugdant jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo gebėjimus, kadangi II testavimo metu buvo pastebėti teigiami pokyčiai: testo „Šuolio į tolį iš vietos“ rezultatai pagerėjo 0,8 cm., testo „Sėstis ir gultis“ tyrimo rezultatai pagerėjo 1,2 k/30s., testo „Kybojimas sulenktomis rankomis“ rezultatai pagerėjo 0,2 ms., testo „Atsispaudimų nuo žemės“ rezultatai pagerėjo 0,4 karto. I testavimo ir II testavimo jaunųjų futbolininkų testo „30 m. bėgimo iš vietos ir įsibėgėjus“ rezultatai tapo geresni: iš vietos – 0,25 sek., įsibėgėjus – 0,5 sek., testo „100 m. bėgimas laikui“ rezultatai pagerėjo 0,4 sek., testo „Kimštinio kamuolio metimas nuotoliui dviem rankomis per save“ rezultatai pagerėjo 3 cm., testo „Šuoliavimo kvadratuose“ rezultatai pagerėjo 0,86 karto per 10 sek., testo „Bėgimo šaudykle 10 kx5 m“ rezultatai pagerėjo 0,7 sek. Treneriai interviu metu identifikavo patiriamus iššūkius treniruojant 9–11 metų jaunųjų futbolininkų fizinio pajėgumo gebėjimus. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog pasyvus gyvenimo būdas, informacinės technologijos iššaukia prastą vaikų fizinį pajėgumą, todėl šiuolaikiniai vaikai pasižymi prasta koordinacija, lankstumu, ištverme ir kitais fiziniais aspektais. Treneriams pagrindinis iššūkis yra tai, kad visi vaikai nori daugiau treniruočių metu dirbti su kamuoliu, o fiziniai pratimai nėra tokie populiarūs, mėgstami, todėl dažnai tokias treniruotes vaikai praleidžia, nenori sunkiai dirbti, todėl sunku juos sudominti.
The thesis reveals the theoretical aspects of the physical capacity of young footballers aged 9 to 11. A study was conducted using a test method to assess changes in the physical capacity of young footballers aged 9–11 during 8 weeks of training. To achieve this, the following objectives were set: to analyse the sources of scientific information in order to identify the physiological characteristics of young footballers; to assess the importance of the physical capacity of young footballers aged 9–11; and to determine the changes in the physical capacity of young footballers aged 9–11; to identify the challenges experienced by the coach in training the physical capacity of young football players aged 9-11. The results of the study showed that systematic football training 3 times a week for 60 minutes was effective in developing the physical capacity of young footballers, as positive changes were observed in the second test: the results of the standing long jump test improved by 0,8 cm, the results of the sit-up test improved by 1,2 times/30 s, the results of the flexed arm hang test improved by 0,2 ms, the results of the push-up test improved by 0,4 times. The results of the 30-metre sprint from a standstill and under acceleration test for young footballers in the first and second test improved by 0,25 seconds from a standstill and by 0,5 seconds under acceleration; the results of the 100-metre sprint test improved by 0,4 seconds; the results of the medicine ball two-arm overhead throw for distance test improved by 3 cm; the results of the square jump test improved by 0,86 times in 10 seconds; the results of the 10x5-metre shuttle run test improved by 0,7 seconds. During the interviews, coaches identified the challenges they face in developing the physical capacity abilities of young footballers aged 9–11. The results of the study showed that passive lifestyles and information technology lead to poor physical capacity of children, resulting in poor coordination, flexibility, endurance and other physical aspects in today’s children. The main challenge for coaches is that all the children want to train more with a ball, and physical exercises are not so popular and liked, so often the children skip such training, they do not want to work hard and it is therefore difficult to get them interested.