Options
Vadovavimo stiliaus ir pasitenkinimo darbu sąsaja sveikatos priežiūros organizacijoje
Vozgirdienė, Živilė |
Tikslas – nustatyti skirtingų vadovavimo stilių sąsajas su pasitenkinimu darbu sveikatos priežiūros organizacijoje ir pateikti praktines rekomendacijas darbuotojų pasitenkinimo darbu didinimui. Metodika. Kiekybinis tyrimas, kuriam atlikti pasirinktas Online apklausos būdas. Anoniminėje anketoje naudoti standartizuoti „Steallar Leadership“ vadovavimo stiliaus ir pasitenkinimo darbu „Job Satisfaction Survey“ klausimynai. Tyrimo apklausoje dalyvavo ir anketas užpildė 244 respondentai. Tyrimas vykdytas 2023 m. gruodžio mėn. – 2024 m. sausio mėn. Regioninėje Mažeikių ligoninėje. Duomenų statistinė analizė atlikta naudojant SPSS 26.0 programą, apskaičiuojant dažnius, vidurkius, standartinį nuokrypį bei kitus statistinius rodiklius. Moksliniams šaltiniams ieškoti naudotos PubMed, ScienceDirect, Embase, eLABa, EBSCO ir kt. duomenų bazės. Literatūros šaltinių paieškai buvo naudojami raktažodžiai įvairiomis kombinacijomis ir loginiais operatoriais. Analizuojami šaltiniai buvo lietuvių ir anglų kalbomis. Rezultatai. Nustatyta, kad sveikatos priežiūros organizacijoje labiausiai tarp darbuotojų išreikštas delegacinis vadovavimo stilius, o darbuotojų pasitenkinimas darbu įvertintas kaip vidutiniškas. Nustatant sąsajas tarp vadovavimo stiliaus ir darbuotojų pasitenkinimo darbu akivaizdu, kad demokratinis ir delegacinis vadovavimo stiliai statistiškai reikšmingai veikia darbuotojų pasitenkinimą paaukštinimo galimybėmis, nenumatytais apdovanojimais ir darbo sąlygomis. Išvados. 1. Labiausiai išreikštas vadovavimo stilius yra delegacinis. Tačiau, nedidelis balų skirtumas leidžia manyti, kad vadovavimo praktikoje dažnai yra derinami du stiliai, tai delegacinis ir demokratinis. 2. Tyrime dalyvavusių darbuotojų pasitenkinimas darbu vertinamas, kaip vidutinis. Statistiškai reikšmingai didesnis darbuotojų pasitenkinimas darbu išaiškėjo tarp šių elementų: atlyginimo (p=0.001), darbo sąlygų (p=0,004), nenumatytų apdovanojimų (p=0,021), ir darbo pobūdžio (p=0,025). 3. Statistiškai reikšmingos sąsajos išreikštos demokratiniame ir delegaciniame vadovavimo stiliuje. Akivaizdu, kad darbuotojų pasitenkinimas darbe: paaukštinimo, nenumatytų apdovanojimų ir darbo sąlygų galimybėmis didėja, vyraujant šiems dviems vadovavimo stiliams.
The aim of the research. Identify the relationship between different leadership styles and job satisfaction in a healthcare organisation and provide practical recommendations for improving employee job satisfaction. Research methods. Quantitative research, for which an online survey was chosen. The anonymous questionnaire used standardised questionnaires from Steallar Leadership on leadership style and Job Satisfaction Survey. 244 respondents took part in the survey and completed the questionnaires. The survey was carried out in December 2023-January 2024 at the Regional Hospital Mažeikiai. Statistical analysis of the data was carried out using SPSS 26.0 software, calculating frequencies, means, standard deviation and other statistical indicators. PubMed, ScienceDirect, Embase, eLABa, EBSCO and other databases were used to search for scientific sources. Keywords in various combinations and logical operators were used to search for literature sources. The sources analysed were in Lithuanian and English. Results. Delegative leadership was found to be the most prevalent leadership style among employees in the healthcare organisation, and employee job satisfaction was rated as moderate. In establishing the relationship between leadership style and job satisfaction, it is evident that democratic and delegative leadership styles have a statistically significant effect on employees' satisfaction with promotional opportunities, unintended rewards and working conditions. Conclusions. 1. The most pronounced leadership style is delegative. However, the small difference in scores suggests that two styles are often combined in management practice: delegative and democratic. 2. The job satisfaction of the employees who took part in the survey is rated as average. Statistically significantly higher job satisfaction was found among the following items: remuneration (p=0.001), working conditions (p=0.004), unexpected rewards (p=0.021), and nature of work (p=0.025). 3. Statistically significant correlations were expressed in democratic and delegative leadership styles. It is clear that employees' job satisfaction with promotion opportunities, unexpected rewards and working conditions increases with the prevalence of these two leadership styles.