Options
5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimo galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Bezemskaja, Jelena |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Kučisnkienė, Edita | Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Problema – Kokios yra galimybės skatinti 5 metų vaikų fizinį aktyvumą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje? Darbo objektas – 5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimo galimybės ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje. Darbo tikslas – atskleisti 5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimo galimybes ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje. Darbo uždaviniai: Išanalizuoti mokslinę literatūrą apie 5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimo galimybes; Ištirti pedagogų nuomones apie 5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje galimybes; Ištirti tėvų nuomones apie 5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimą ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje galimybes; Pateikti rekomendacijas pedagogams, skirtas 5 metų vaikų fizinio aktyvumo skatinimui. Darbo metodai: Mokslinės literatūros, dokumentų analizė, kiekybinis tyrimas, apklausa raštu (anketavimas), statistinė duomenų analizė „Microsoft EXCEL 15“ ir „IBM SPSS 23 Statistics“ programomis. Tyrimo metodika: tikslinis netikimybinis kiekybinis tyrimas. Generalinė aibė – 144 respondentai. Temos aktualumas ir ištirtumas: J. Ašmegienės, J. Izokaičio, J. Juzonienės ir kt. (2019) pateiktoje valstybinio audito ataskaitos duomenimis, 51 proc. ugdymo įstaigų neužtikrina, kad vaikai kasdieniniam fiziniam aktyvumui skirtų ne mažiau kaip 50 min. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenis, pasaulyje apie 80 proc. vaikų nepasiekia rekomenduojamo fizinio aktyvumo kiekio (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, 2019). Europos Bendrijos (2007) atkreipia dėmesį, kad fizinio aktyvumo trūkumas didina riziką atsirasti viršsvoriui, nutukimui ir kitoms chroniškoms su svoriu susijusioms sveikatos problemoms, pavyzdžiui, širdies ir kraujagyslių ligoms bei diabetui. Pagrindinės išvados: Šiandien visuotinai pripažįstama, kad vaikų sveikam vystymuisi reikia 60–90 minučių dienos fizinio aktyvumo normos. Ši norma, mokslo bendruomenės nuomone, gali būti skatinama ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tyrimo rezultatai parodė, kad mažiau nei pusė apklaustų ikimokyklinio ugdymo pedagogų pasiekia rekomenduojamą fizinio aktyvumo dienos lygį, t.y. mažiausiai 60 min. aktyvios veiklos per dieną. Tačiau pedagogai supranta svarbą kurti saugią, vaikų grupės poreikius atitinkančią ir aktyvumą skatinančią, ugdymo(si) aplinką. Atsižvelgiant į šiuos veiksnius, pedagogai numato galimybes taikyti pažangius ugdymo metodus, organizuoti netradicines rytmetines mankštas, kurti aplinką, tenkinančią vaikų judėjimo poreikius. Daugiau nei pusė apklaustų tėvų mano, kad jų vaikai pakankamai aktyvūs ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tačiau siekiama didinti tėvų, dalyvaujančių vaikų fiziniu aktyvumo skatinimo ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, skaičių. Tėvai mano, kad pedagogai turėtų skatinti tėvų dalyvavimą vaikų grupės gyvenime, ypač tėvai atskleidė galimybę dalyvauti lauko sporto žaidimuose, viktorinose ir kitose aktyviose pramoginėse veiklose. Parengtose rekomendacijose pateikiami praktinių galimybių pavyzdžiai, kurie turėtų veiksmingą įtaką ugdymo kokybės gerinimui ir galimybėms kasdien siekti vaikų fizinio aktyvumo rekomenduojamos 60-90 min. fizinio aktyvumo dienos normos lygį. Nustatytos pagrindinės tobulinimosi kryptys pedagogams ir tėvams.
Problem – What are the opportunities to stimulate the physical activity of 5-year-old children in preschool education? Object – Physical Activity Stimulation Opportunities for Five-Year-Old Children In A Preschool Institution. The work aims are to reveal the possibilities of stimulating physical activity of 5 - year - old children in a preschool educational institution. Work tasks: To perform a review and the analysis of existing scientific literature on the possibilities of stimulating physical activity for 5-year-old children. To perform a study using questionnaires on the opportunities and current applications of stimulation of the physical activity of 5-year-old children in pre-school education institutions by directly surveying educators. To perform a study using questionnaires on parental views and activities on the stimulation of the physical activity of 5-year-old children in pre-school education institutions by directly surveying parents. To provide a list of recommendations for educators and parents to stimulate the physical activity of 5-year-old children. Work method: Review and analysis of scientific literature, quantitative research, written survey (questionnaire), statistical data analysis using Microsoft EXCEL 15 and IBM SPSS 23 Statistics applications. Research methodology: targeted non-probabilistic quantitative research. General population - 144 respondents. Relevance and research of the topic: J. Ašmegienė, J. Izokaitis, J. Juzonienė and others. (2019), 51 per cent. educational institutions do not ensure that children devote at least 50 minutes to daily physical activity. According to the World Health Organization, about 80 per cent of the world's children do not reach the recommended amount of physical activity (Ministry of Health of the Republic of Lithuania, 2019). The European Communities (2007) point out that a lack of physical activity increases the risk of overweight, obesity and other chronic weight-related health problems, such as cardiovascular disease and diabetes. Key Findings: It is widely accepted today that a healthy physical activity requires from 60 to 90 minutes of physical activity per day for children. This norm, in the opinion of the scientific community, can be promoted in pre-school education. The results of the study demonstrate that less than half of the pre-school educators reach the recommended daily level of physical activity i.e. at least 60 minutes of recommended activities during the day. Additionally, educators understand the importance of the development of a safe educational environment that meets the requirements of a group of children and stimulates physical activity. The educators are considering such factors and acknowledge the applicability of advanced methods for education, adapting non-traditional morning exercises and develop an environment which will satisfy children's physical activity requirements. More than half of the surveyed parents believe that their children are sufficiently active in the pre-school education institution. The purpose of this study is to provide recommendations which will increase the number of parents participating in the pre-school education institution for the promotion of children's physical activity. Parents believe that educators should encourage parental participation within the group of children, notably, parents have revealed the opportunity to participate in outdoor sports games, quizzes, and other active entertainment activities. The prepared recommendations provide examples of practical possibilities that would have an effective impact on the improvement of the quality of education and the opportunities to achieve the recommended 60-90-minute timing of children's physical activity daily. the level of the daily rate of physical activity. Additionally, the main areas of improvement for teachers and parents have been identified.