Panaudotų padangų pirolizės alyvos nusierinimas kavitaciniu būdu panaudojant bioanglį kaip katalizatorių
Pasaulyje vis labiau yra skatinama žiedinė ekonomika, kurios metu nebereikalingi produktai tampa žaliavomis. Taip yra sumažinama aplinkos tarša bei neprarandamas didelis suvartotas energijos kiekis. Viena iš aktualių problemų yra, kaip galima būtų grąžinti į gamybinį ciklą panaudotas padangas. Atliekant panaudotų padangų pirolizę, gaunama pirolizės alyva, kurią būtų galima panaudoti vidaus degimo varikliuose. Panaudojimą riboja didelis kiekis sieros pirolizės alyvoje. Šiame darbe buvo tiriamas panaudotų padangų pirolizės alyvos hidrokavitacinis nusierinimas panaudojant pagamintas iš skirtingos biomasės bioanglis ir oksidatorius. Ištirti sieros kiekiai mėginiuose prieš ir po hidrokavitacijos bei gautoms alyvoms atlikta GC – MS analizė, kurios metu identifikuoti alyvoje esantys junginiai.
Approximately 1.5 billion tires are produced globally each year with 300 million in the USA, which will all eventually become waste tires. Waste tires are excellent candidates for recovery of energy, as well as solid, liquid, and gaseous by-products, via pyrolysis: made predominantly from the petroleum product rubber, they have a high heating value, as well as high volatile content and medium sulphur content. It is possible to lower sulphur content in waste tyres pyrolysis oil by using hydrodynamic cavitation. In this experimental study were used three different biochar’s as a catalyst and KMnO4 as an oxidizing agent. As the results showed, the best desulphurization efficiency was reached using combination of biochar, that was made from straw, and oxidizing agent ratio with sulphur 1:1. The final sulphur content dropped by 30,4 %. After comparing biochar’s sulphur content before and after cavitation of waste tyre pyrolysis oil, the conclusion was made that some biochars release sulphur to the pyrolysis oil. For future experiments it was suggested to clean biochars and coal from sulphur with hydrodynamic cavitation method.