Options
Dyzelinių variklių pereinamųjų eksploatacinių režimų kompleksiniai tyrimai, didinant energetinį efektyvumą
Pukalskas, Saugirdas | Disertacijos gynimo komisijos pirmininkas / Dissertation Defence Board Chairman |
Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member | |
Bureika, Gintautas | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Slavinskas, Stasys | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Eliasz, Jacek | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Disertacijoje nagrinėjamos sunkiųjų transporto paskirties dyzelinių variklių darbo pereinamaisiais eksploataciniais režimais problemos. Pagrindinis tyrimų objektas yra dyzelinių variklių eksploataciniai energetiniai rodikliai ir pereinamųjų eksploatacinių režimų dinaminiai parametrai. Šie parametrai reikšmingai veikia variklio energijos pa-naudojimo efektyvumą realios eksploatacijos metu. Detali šių parametrų analizė leidžia įvertinti variklio darbo ekonomiškumą jo realios eksploatacijos sąlygomis. Tačiau joms nustatyti reikalingi stendiniai tyrimai ir specializuota tyrimų infrastruktūra. Todėl rei-kalingi metodai, suteikiantys galimybę be specialios įrangos nustatyti dinaminių para-metrų įtaką variklių realios eksploatacijos sąlygomis. Pagrindinis disertacijos tikslas – atlikti sunkiojo transporto dyzelinių variklių darbo parametrų eksperimentinius bei ma-tematinio modeliavimo tyrimus eksploatacijos sąlygomis, siekiant sudaryti ir adaptuoti dyzelinių variklių energetinių ir eksploatacinių rodiklių gerinimo metodiką.
The dissertation deals with the heavy diesel engines performance problems during transient operation. The main object of research is a diesel engine operating energy indicators and dynamic parameters of transient operating modes. These parameters significantly influence the energy efficiency of the engine in real operation conditions. Detailed analysis of these parameters allows to evaluate the cost-effectiveness of engine real operating conditions. However specialized research facilities and test bed experiments are needed to perform diesel engine transient operation studies. Therefore, methods are needed that allow to determine the dynamic parameters without special equipment, during real operating conditions. The main aim of the work – to carry out the heavy vehicle diesel engine operating conditions and operating parameters by experimental and mathematical modeling studies to establish and adapt methodology for diesel engine energy performance improvements in transient operation modes. The main tasks: to form a rational methodology for determination of diesel engines operating parameters and on that basis, develop and adapt technological measures to experimental data and transient operating modes. To investigate the heavy-duty diesel engines operating load cycle structure, determining the energy efficiency reserves and ways of improving the rational use of energy indicators. And develop and adapt mathematical modeling tools to the experimental data of diesel engine operating parameters.