Autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų sensorinės integracijos pokyčiai taikant hipoterapiją
Vielavičiūtė, Gabrielė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Tyrimo tikslas - išanalizuoti autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų sensorinės integracijos pokyčius taikant hipoterapiją. Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų sensorinės integracijos sutrikimus, naudojantis Sensorinio profilio klausimyno pirma dalimi „Sensorinė integracija“. 2. Įvertinti autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų sensorinės integracijos pokyčius taikant hipoterapiją, naudojantis Sensorinio profilio klausimyno pirma dalimi „Sensorinė integracija“ užpildyta prieš ir po hipoterapijos. 3. Išanalizuoti tėvų pastebėtus individualius vaikų pokyčius po hipoterapijos, naudojantis autorės sudarytais atvirais klausimais. Tyrimo metodika: Tyrimui naudotas internetinės anketinės apklausos metodas, naudojant autorės sudarytą anketą, „Sensorinio profilio“ klausimyno pirmą dalį „Sensorinė integracija“ ir autorės sudarytus atvirus klausimus. „Sensorinio profilio“ klausimyno pirma dalis „Sensorinė integracija“ naudota siekiant išsiaiškinti autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų reakcijas į aplinkos dirgiklius prieš ir po hipoterapijos. Autorės sudaryti atviri klausimai naudoti siekiant išanalizuoti tėvų individualius pastebėjimus apie jų vaikų pokyčius po hipoterapijos. Tyrimo išvados: 1.Autizmo spektro sutrikimą turintys vaikai kasdieniame gyvenime susiduria su sensorinės integracijos sutrikimais. Dažniausiai pasireiškia sumažėjęs jautrumas į klausos sistemos, regėjimo sistemos, vestibulinės sistemos, taktilinės sistemos, propriocepcinės sistemos, skonio ir uoslės sistemos dirgiklius. 2.Įvertintus autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų pokyčius taikant hipoterapiją pastebėti statistiškai reikšmingi teigiami pokyčiai reakcijose į klausos sistemos, taktilinės sistemos, propriocepcinės sistemos, skonio ir uoslės sistemos dirgiklius. Nors nebuvo rastas statistiškai reikšmingas sensorinės integracijos pokyčių ryšys su hipoterapijos užsiėmimų skaičiumi, tačiau išsiaiškinta, kad kuo daugiau hipoterapijos užsiėmimų lankė autizmo spektro sutrikimą turintys vaikai, tuo jų tėvai hipoterapijos užsiėmimus statistiškai patikimai vertino kaip efektyvesnius. 3.Išanalizavus tėvų pastebėtus individualius vaikų pokyčius po hipoterapijos pastebėti teigiami pasikeitimai socialiniuose įgūdžiuose, pastebint vaikų susidomėjimą veikla ir svetimų žmonių priėmimą; kalbėjime ir kalboje, pastebint naujų žodžių ir garsų atsiradimą; elgesyje ir emocijose, pastebint ramesnį vaiko elgesį; fiziologiniuose pokyčiuose, pastebint vaiko padidėjusį ištvermingumą, raumenų sustiprėjimą.
Aim of the study: To analyze the changes in sensory integration of children with autism spectrum disorder using hypotherapy. Objectives of the study: 1.To evaluate the sensory integration disorders of children with autism spectrum disorders using the first part of the Sensory Profile Questionnaire “Sensory Integration”. 2.To evaluate the changes in sensory integration of children with autism spectrum disorders using hypotherapy, using the first part of the Sensory Profile Questionnaire “Sensory Integration” completed before and after hypotherapy. 3.To analyze the individual changes of children observed by parents after hypotherapy, using the open-ended questions created by the author. Research methodology: The method of online questionnaire was used for the research, using the questionnaire compiled by the author, the first part of the “Sensory profile” questionnaire “Sensory integration” and the open-ended questions compiled by the author. The first part of the “Sensory Profile” questionnaire “Sensory Integration” was used to find out the reactions of children with autism spectrum disorders to environmental stimuli before and after hypotherapy. The author developed open-ended questions to analyze parents' individual observations of changes in their children after hypotherapy. Findings of the study: 1.Children with autism spectrum disorders face sensory integration disorders in their daily lives. Decreased sensitivity to irritants of the auditory system, visual system, vestibular system, tactile system, proprioceptic system, taste and olfactory system are most common. 2.Assessed changes in children with autism spectrum disorders with hypotherapy showed statistically significant positive changes in responses to auditory, tactile, proprioceptive, taste, and olfactory stimuli. Although no statistically significant relationship was found between changes in sensory integration and the number of hippotherapy sessions, it was found that the more hypotherapy sessions attended by children with autism spectrum disorders, their parents rated hippotherapy sessions as more effective. 3.After analyzing the individual changes of children observed by parents after hypotherapy, positive changes in social skills were observed, noting children's interest in activities and acceptance of strangers; in speech, noticing the emergence of new words and sounds; behavior and emotions by noticing the calmer behavior of the child; physiological changes, noticing the increased endurance of the child, muscle strengthening.