AB „Vakarų laivų gamykla“ balastinio vandens valymo sistemų įdiegimo tyrimai, įvertinant laivo konstrukcijos ir eksploatacijos ypatumus
Drakšaitė, Austė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiai dienai yra daugybė skirtingų balastinio vandens valymo technologijų, kurių efektyvumas priklauso nuo laivo energetinių įrenginių, konstrukcijos ir svarbiausia eksploatacinių sąlygų: plaukiojimo rajonų, vandens temperatūros, balastinių vandenų pasikeitimo dažnio, vandens druskingumo ir t.t. Šie aspektai sistemų pasirinkimo metu yra įvertinami nepakankamai, tame tarpe ir laivų klasifikacinių bendrovių „Balastinių vandenų tvarkymo gairėse“ (angl. Guidelines on Ballast Water Management) nėra pateikta reikalavimų, sekos ar konkrečios metodikos, neatsižvelgiama į laivų tipus ir eksploatacijos specifiškumą. Todėl šio baigiamojo darbo tikslas yra išanalizuoti balastinio vandens valymo sistemų tipus, identifikuoti populiariausias sistemas, nustatyti sistemų efektyvumą įtakojančius faktorius ir paruošti metodologinius pagrindus sistemų parinkimui. Šiame darbe yra apžvelgiami balastinio vandens aplinkosauginiai reikalavimai, išanalizuojamos BVVS technologijos, atliekamas jų vertinimas, išnagrinėjama balasto įtaka skirtingų tipų laivams, atliekama analizė kokio tipo sistemos yra tinkamos tam tikro tipo laivams. Atliekama prognozė siekiant įvertinti pasaulinio laivyno laivų BVVS įrengimą. Darbe yra atliekama identifikuotų trijų populiariausių BVV sistemų SSGG analizė ir jos pagalba yra išryškinami kiekvienos sistemos pasirinkimą įtakojantys faktoriai su tam tikrais sistemos funkcionavimo įtakos svorio koeficientais. Taip pat remiantis gautais įtakojančiais faktoriais atsitiktiniam laivui yra sudaromi metodologiniai pasiūlymai tinkamiausios BVV sistemos laive parinkimui.
There are many different ballast water treatment technologies, which efficiency depends on the ship's power equipment, design and most importantly operating conditions: navigation areas, water temperature, ballast water change rate, water salinity, etc. These aspects are underestimated when choosing the system. The Guidelines on Ballast Water Management of ship classification companies also do not provide requirements, sequences or specific methodologies how to choose the right one system, when taking into account ship types and operational specificities of ships. Therefore, the aim of this thesis is to analyze the ballast water treatment systems, to identify the most popular systems, to determine the factors influencing the efficiency of the systems and to prepare methodological bases for the selection of systems. This work reviews the environmental requirements of ballast water, analyzes BWTS technologies, performs their evaluation, examines the impact of ballast on different types of ships, performs an analysis of what type of systems are suitable for a certain type of ships. A forecast is being made to evaluate the installation of a BWTS in the world fleet. The SWOT analysis of the three most popular BWT systems is performed in the work and with its help the factors influencing the choice of each system are highlighted with certain weighting factors influencing the functioning of the system. Also, based on the obtained influencing factors, methodological proposals for the selection of the most suitable BVV system on board are made.