Options
Laivo tankuose esančio skysčio svyravimų tyrimas
Petkevičiūtė, Laurita |
Konsultantas / Consultant |
Šiame magistratūros baigiamajame darbe sumodeliuotas ir atliktas skysčių teliuškavimosi dalinai užpildytuose laivo tankuose tyrimas. Baigiamojo darbo pradžioje atliekama mokslinių darbų analizė, kurios esmė yra išanalizuoti su darbo tema susijusius mokslinius straipsnius, knygas ir apžvelgti tyrimus padarytus vėlyviausiu laikotarpiu. Pateikiama teorija apie teliuškavimosi sukeliamas neigiamas sąvybes: plūdrumui, stovumui, neskęstamumui, eigumui, valdomumui ir supimuisi. Išanalizuotos skysčio teliuškavimosi vertinimo metodikos. Skaičiuojamąja skysčių dinamikos programa „FLOW 3D“ atliktas skysčio teliuškavimosi tanke matematinis modeliavimas. Išanalizuotas programos naudojamas algoritmas RANS (angl. Reynolds avaraged Navier – Stokes simulation), kurio paskirtis yra skaičiuoti programoje sudarytą skysčio srauto charakteristikas. Nagrinėjami kokie greičiai ir pagreičiai susidaro tanke skysčiui teliuškuojantis. Nustatyta, kokio dydžio jėgos veikia tanko sienas. Paskutinėje darbo dalyje atliktas fizinis eksperimentas bandant atkartoti sumodeliuoto tanko supimąsi. Atlikta tyrimo analizė, suformuluota metodika.
Scientific works with similar subject are analyzed at the beginning of this thesis with the purpose to find the latest scientific information of researches and books about it. Introduced main theory about sloshing harmful effect: buoyancy, stability, survivability, floatation. Analyzed fluid sloshing of evaluation methodology. CFD simulation was created with "Flow 3D". Gathered and calculated results are analyzed. Analyzed programs which used algorithm RANS (angl. Reynolds avaraged Navier – Stokes simulation). Analyzed how kind of speed generates in sloshing tank. Established what is the size forces work on the tank wall. In the last part of the work, has been completed a physical experiment, trying to replicate simulted tank swinging. Analysis of the research, formulated the methodology.