Options
3-5 metų amžiaus vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, ugdymo galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje
Skvirbienė, Renata |
Edita, Kučisnkienė | Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Pastaruoju metu vis dažniau akcentuojama, kad daugėja 3-5 metų amžiaus vaikų, patiriančių psichosocialinės adaptacijos, emocijų ir elgesio sunkumų (hiperaktyvumas, savireguliacijos sutrikimai, agresyvumas ir kt.). Nedidelė profesionalių, palankių emocijų ir elgesio sutrikimų patiriančių vaikų ugdymui paslaugų pasiūla ikimokyklinėse ugdymo įstaigose įpareigoja pedagogus imtis iniciatyvos spręsti ir koordinuoti šias problemas. Ikimokyklinio ugdymo pedagogai dažnai susiduria su psichologinių žinių trūkumu, nežinojimu, kaip elgtis su emocijų ir elgesio sutrikimų patiriančiais vaikais, šiuolaikinės darbo su šeima metodikos stoka, todėl pedagogės taiko pačių atrastus ugdymo būdus. Šio darbo tikslas – atskleisti 3-5 metų amžiaus vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų ugdymo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Darbą detalizuoja tokie uždaviniai: atskleisti elgesio ir emocinių sutrikimų sampratą; išryškinti elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių 3-5 metų amžiaus vaikų ugdymo ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, teorinius aspektus; išryškinti emocijų ir elgesio sutrikimų turinčių 3-5 metų amžiaus vaikų ugdymo galimybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje; parengti rekomendacijas, dėl efektyvesnio emocijų ir elgesio sutrikimų turinčių 3-5 metų amžiaus vaikų ugdymo.
Recently, it is increasingly emphasized that children aged 3-5 years are experiencing difficulties with psychosocial adaptation, emotions and behavior (hyperactivity, self-regulation disorders, aggression, etc.). The provision of services to pre-school educational institutions for children with professional, favorable emotions and behavioral disorders obliges teachers to take the initiative to address and coordinate these issues. Preschool educators often face a lack of psychological knowledge, ignorance of how to deal with children with emotional and behavioral disorders, a lack of modern working methods with their families, and so educators use self-discovered ways of education. The aim of this work is to reveal 3-5 years old children with behavioral and emotional disorders in pre-school education. The following tasks detail the work: to reveal the concept of behavior and emotional disorders; to highlight the theoretical aspects of pre-school education for children aged 3-5 years with behavioral and emotional disorders; to highlight the educational opportunities of 3-5 year old children with emotional and behavioral disorders in pre-school education; to develop recommendations for more effective education of 3-5 years old children with emotional and behavioral disorders.