Options
Ašinio magnetinio srauto elektros variklio prototipo sukūrimas ir tyrimas
Dumbrauskas, Benas |
Konsultantas / Consultant |
Elektrinis transportas šiuo metu yra augantis transporto segmentas, nes siekiama mažinti aplinkos taršą ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į atmosferą, kurį lemia vidaus degimo variklių naudojimas transporto sektoriuje. Šiame darbe yra apžvelgiamos ir palyginamos įvairios elektrinių variklių konstrukcijų topologijos, jų elektrinės bei magnetinės savybes, trūkumai bei problemos. Įvertinamas jų pritaikymas elektriniame transporte. Vienas iš svarbiausių elektrinių variklių kriterijų yra galios tankis. Šiomis savybėmis pasižymi ašinio magnetinio srauto varikliai, kurių galios tankis yra didesnis lyginant su radialinio tipo varikliais. Darbe suprojektuotas ir sukurtas ašinio magnetinio srauto sinchroninis elektros variklis, kuris galėtų būti naudojamas elektriniame transporte. Visas kūrimo procesas aprašytas, pateikiama metodika, skaičiavimai, rezultatai su išvadomis.
Electric transport is currently a growing segment of transport as it aims to reduce environmental pollution and greenhouse gas emissions caused by the use of internal combustion engines in the transport sector. This paper reviews and compares various topologies of electric motor structures, their electrical and magnetic properties, shortcomings, and problems. Applicability in electric transport is being evaluated. One of the important criteria for electric motors is power density. Axial magnetic flux motors have a higher power density compared to radial type motors. An axial magnetic flux synchronous electric motor was designed and developed, that could be adapted in electric transport. The entire development process is described, the methodology, calculations, results and conclusions are presented.