Options
KU mokslinio-tiriamojo laivo slemingo pasekmių tyrimai
Brasas, Tomas |
Magistro diplominiame darbe tyrinėjamas slemingo reiškinys. Pagrindinis darbo tikslas Klaipėdos universiteto mokslinio-tiriamojo laivo slemingo sukeliamų pasekmių tyrimai. Darbe aprašytos katamarano jūrinės savybės, slemingo reiškinys. Atlikta mokslinių tyrimų šiomis temomis analizė. Sudaryti 3D modeliai, kurie buvo naudojami Flow-3D ir ANSYS simuliacijose. Išanalizuotos Baltijos jūros vandens fizikinės savybės, pagal kurias, Flow-3D programa atlikti du matematiniai eksperimentai slemingo jėgų įvertinimui. Atliktas slemingo matematinių eksperimentų rezultatų integravimas į ANSYS programą, kurioje apskaičiuojamos apkrovos tenkančios katamarano konstrukcijoms. Sudarytos matematinių eksperimentų rezultatų apibendrinimas. Eksperimentas patvirtino, jog pažeidžiamiausia slemingui laivo konstrukcijos dalis – profiliai.
Slamming effect is analyzed in this thesis of master degree work. This research is focusing in consequences of slamming for KU scientific-research catamaran. Thesis contains description of catamaran floating properties, the phenomenon of slamming. Review of scientific researches on those topics were made. 3D models were created and later used in Flow-3D and ANSYS simulations. Baltic Sea water physical properties were analyzed, thus used in two analogic Flow-3D mathematical experiments evaluating slamming pressures. Slamming mathematical experiment’s results were integrated into ANSYS program, where pressures to catamaran constructions were calculated. Mathematical experiment’s results summary were made. Experiment proved that most vulnerable part of catamaran construction are it’s profiles of the bridge.