![]() |
KLAIPĖDOS UNIVERSITETAS |
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis/profesinė kvalifikacija
Lygmuo, pakopa
Aukštojo mokslo universitetinės studijos, Antra pakopa, magistrantūra
Priėmimo reikalavimai
Minimalus priimamųjų išsilavinimas: Aukštasis (bakalauro arba jam prilygintas)
Minimalus priimamųjų kvalifikacinis laipsnis ir(ar) profesinė kvalifikacija:
Specialieji reikalavimai priimamiesiems:
Konkrečios nuostatos dėl ankstesnio mokymosi pripažinimo(formalaus, neformalaus ir neoficialaus)
Asmenims, baigusiems, studijavusiems ar studijuojantiems Lietuvos ar kitų valstybių aukštosiose mokyklose, kurios yra pripažintos Lietuvoje nustatyta tvarka, pagal aukštojo mokslo studijų programas, ir norintiems tęsti Universitete tos pačios arba žemesnės pakopos studijas arba studijas pagal kito tipo studijų programas, gali būti įskaitomi studijų dalykai ar jų dalys, atitinkantys pasirinktosios studijų programos dalykų formaliuosius ir dalykinius reikalavimus.
Studijų programos anotacija
Ugdymo mokslų magistras turi fundamentalių edukologijos, ugdymo filosofijos ir sociologijos, švietimo politikos bei pasirinktos specializacijos žinių; geba, taikant universalaus dizaino mokymuisi principus, kurti edukacines aplinkas, rengti ir vykdyti projektus, užtikrinant daugiakultūriškumo, socialinę ir tarpkultūrinę įtrauktį; geba atlikti mokslinius tyrimus ir remiantis įrodymais diegti bei įvertinti švietimo ir ugdymo naujovių poveikį visuomenei. Edukologijos magistrantūros studijos suteikia aukštą pridėtinę vertę kiekvienam savo srities profesionalui, jo asmeninei ūgčiai. Studijų metu sudaromos galimybės gilinti savo kompetencijas pasirinktoje specializacijoje. Įtraukiojo ugdymo vaikystėje specializacija suteikia vaikystės antropologijos, vaiko teisių ir įtraukios partnerystės, ypatingų vaikų pažinimo strategijų modeliuojant ugdymą bei universalaus dizaino mokymuisi principų taikymo ir kt. žinių. Meno edukologijos specializacija suteikia kultūros politikos, meninio ugdymo teorijų, modeliavimo ir organizavimo, ugdomosios meno terapijos, etninės ir globalios kultūros ir kt. žinių.
, įgijęs
- įtraukiojo ugdymo vaikystėje specializaciją, Absolventas yra pasirengęs kritiškai vertinti ugdymo kaitą Lietuvos bei Europos Sąjungos švietimo ir šeimos politikos bei vaiko gerovės kontekste; tenkinti individualius vaiko poreikius, užtikrinant lygias galimybes švietime įgyvendinant įtraukųjį ugdymą; valdyti socialines edukacines paslaugas; modeliuoti ypatingų vaikų pažinimo strategijas, projektuoti, valdyti šeimos švietimą, savo veiklą grindžiant vaiko nediskriminavimo principu.
- meno edukologijos specializaciją, Absolventas yra įgijęs meno edukologijos srities žinių apie kultūros politiką, meninio ugdymo teorijas, gebantis modeliuoti ir organizuoti meninį ugdymą, išmanantis etninės ir globalios kultūros raišką šiuolaikiniame ugdyme bei ugdomosios meno terapijos taikymą. Įgytos kompetencijos leidžia kūrybingai atsakyti į šiuolaikinio pasaulio iššūkius bei įprasminti savo siekius meninio ugdymo tikrovėje.
- vaikystės pedagogikos specializaciją, Absolventas yra pasirengęs kritiškai vertinti ugdymo kaitą Lietuvos bei Europos Sąjungos švietimo ir šeimos politikos bei vaiko gerovės kontekste; valdyti socialines edukacines paslaugas; modeliuoti ypatingų vaikų pažinimo strategijas, projektuoti, valdyti šeimos švietimą, savo veiklą grindžiant vaiko teisių pripažinimu, jų apsaugos reikalavimais.
Numatomi studijų rezultatai
Žinios, jų taikymas
A1 | Įgis fundamentinių ir taikomųjų mokslų žinių, reikalingų išsamiam ir įvairiapusiškam ugdymo tikrovės pažinimui, juo grindžiamai inovatyviai, kūrybiškai mokslinei ir praktinei veiklai. |
A2 | Pažins aktualias ugdymo filosofijos, ugdymo sociologijos problemas, gebės atskleisti šiuolaikinių ugdymo teorijų esmę, jų vertybinį turinį bei reikšmę visybiškam ugdymo supratimui, naujų teorijų ir koncepcijų kūrimui. |
A3 | Įgis šiuolaikinių edukologinių problemų sisteminės analizės bei kritinio vertinimo žinių, įgalinančių siekti tiriamosios veiklos ir edukacinės praktikos vienovės globalių iššūkių visuomenėje. |
A4 | Gebės fundamentinių ir taikomųjų mokslų žinias taikyti vykdydami edukologijos mokslinius tyrimus, organizuodami praktinę edukacinę veiklą, diegdami naujoves. |
Gebėjimai atlikti tyrimus
B1 | Gebės sistemingai analizuoti edukologines problemas, sintetinti ir vertinti edukologijos mokslui bei praktinei edukacinei veiklai reikšmingus teorinių ir empirinių tyrimų duomenis. |
B2 | Gebės savarankiškai identifikuoti aktualias šiuolaikinio ugdymo problemas, moksliškai taikydami inovatyvias tyrimo strategijas, pagrįsti jų poreikį. |
B3 | Gebės konstruoti integralų, metodologiškai pagrįstą edukologinio tyrimo projektą. |
B4 | Gebės taikyti kokybinio ir kiekybinio tyrimo metodus, naujausias technologines priemones, būtinas tikslingam teorinio ir empirinio tyrimo realizavimui. |
B5 | Gebės parengti edukologinio tyrimo ataskaitą, argumentuotai interpretuoti tyrimo duomenis, žinos rezultatų taikymo galimybes bei galimą poveikį aplinkai. |
Specialieji gebėjimai
C1 | Gebės suprasti sudėtingus tarpdisciplininius ugdymo ir ugdymosi procesus įvairiuose šiuolaikinės visuomenės iššūkių kontekstuose. |
C2 | Gebės taikydami turimas žinias projektuoti ir vykdyti savarankiškus taikomuosius edukologinius tyrimus, orientuotus į inovatyvių, alternatyvių ugdymo naujovių diegimą praktikoje. |
C3 | Gebės atlikti šiuolaikinio ugdytojo funkcijas tiesiogiai ir netiesiogiai su švietimo sistema susijusiose socialinio gyvenimo srityse, kompleksiškai spręsdami socioedukacines problemas, pasitelkdami sistemines mokslo žinias ir naujas technologijas. |
Socialiniai gebėjimai
D1 | Gebės kurti, palaikyti ir valdyti konstruktyvią sąveiką su žmonėmis įvairiose gyvenimo srityse, perteikdami aktualią mokslinę informaciją. |
D2 | Gebės imtis atsakomybės už savo, kaip ugdytojo, veiklą ir orientuos pavaldžius darbuotojus atsakyti už veiklos kokybę ir jos vertinimą. |
D3 | Gebės inicijuoti ir moderuoti diskusijas aktualiais ugdymo ir saviugdos klausimais. |
D4 | Gebės etiškai bendradarbiauti su skirtingų kultūrų, socialinio statuso, amžiaus, patirties, išsilavinimo ir pažiūrų žmonėmis. |
D5 | Gebės savo tiriamosios ir praktinės veiklos rezultatais tobulinti edukacinę kultūrą, įgyvendinti pilietines iniciatyvas. |
Asmeniniai gebėjimai
E1 | Gebės savarankiškai planuoti, mokytis, pasirinkti nuolatinio tobulinimosi, asmeninės profesinės karjeros kryptį. |
E2 | Įgis tiriamojo darbo patirties, išsiugdys sisteminio ir strateginio mąstymo įgūdžių, stiprins savo kaip tyrėjo mokslines pozicijas, reikalingas tolesnei savarankiškai edukacinei veiklai ir moksliniam tiriamajam darbui bei karjerai. |
E3 | Gebės orientuotis į sėkmę, pasitikės savimi bei savikritiškai vertins tiriamosios ir praktinės veiklos rezultatus, jų poveikį sociokultūrinei aplinkai. |
E4 | Gebės stiprinti savo kaip tyrėjų ir ugdytojų vertybines pozicijas, pasitelkdami studijų ir tiriamosios veiklos patirtį. |
Profesinės karjeros galimybės
Baigę šią studijų programą, absolventai gali atlikti tyrėjo, ugdytojo, švietėjo funkcijas tiesiogiai ir netiesiogiai su švietimo sistema susijusiose socialinio, kultūrinio gyvenimo srityse ir/arba tęsti studijas doktorantūroje.
Aukštesnio lygmens studijų galimybės
Turi teisę stoti į trečiosios studijų pakopos studijas
Dalykų schema su kreditais
1 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Šeimos edukologija (S000M136) | 6 |
2 | Švietimo politika (S000M444) | 6 |
3 | Ugdymo filosofija (S000M447) | 6 |
4 | Mokslinis tiriamasis darbas 1 (S000M450) | 6 |
5 | Edukologijos tyrimų metodologija (S000M461) | 6 |
Iš viso: | 30 |
2 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Ugdymo sociologija (S000M039) | 6 |
2 | Švietimo kokybė ir vertinimas (S000M443) | 6 |
3 | Mokslinis tiriamasis darbas 2 (S000M451) | 6 |
4 | Edukacinių aplinkų kūrimas ir projektų vadyba (S000M454) | 6 |
5 | Duomenų rinkimas ir analizė (S000M488) | 6 |
Iš viso: | 30 |
3 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Daugiakultūriškumas, socialinė ir tarpkultūrinė įtrauktis (S000M462) | 6 |
2 | Specializacijų dalykai | 24 |
Iš viso: | 30 |
4 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Baigiamasis magistro darbas (S000M408) | 30 |
Iš viso: | 30 |
Specializacijų dalykai
Studijų dalykas | ECTS | ||
---|---|---|---|
Įtraukusis ugdymas vaikystėje | |||
1 | Ypatingų vaikų pažinimo strategijos modeliuojant ugdymą (S000M453) | 6 | |
2 | Socialinių edukacinių paslaugų valdymas vaiko gerovei (S000M455) | 6 | |
3 | Vaikystės antropologija (S000M457) | 6 | |
4 | Vaiko teisės ir įtraukioji partnerystė (S000M487) | 6 | |
Medijų edukacija ir komunikacija | |||
1 | Medijų etika ir skaitmeninė kultūra ugdyme (S000M493) | 6 | |
2 | Komunikacijos teorijos ir metodai (S000M494) | 6 | |
3 | Medijų edukacijos diskursas sociume (S000M495) | 6 | |
4 | Medijų tekstų kūrimo technikos ir metodika (S000M496) | 6 | |
Meno edukologija | |||
1 | Meninio ugdymo modeliavimas ir organizavimas (S000M456) | 6 | |
2 | Kultūros politika ir meninio ugdymo teorijos (S000M458) | 6 | |
3 | Etninė ir globali kultūra ugdyme (S000M459) | 6 | |
4 | Ugdomoji meno terapija (S000M460) | 6 |
Žinių ir gebėjimų įvertinimo tvarka
Siekiant užtikrinti aktyvų studentų darbą per visą studijų semestrą, sugebėjimą taikyti teorines žinias praktikoje, objektyvų studijų rezultatų vertinimą, Universitete taikomas kaupiamasis vertinimas. Taikant kaupiamąjį vertinimą, studijų rezultatai įvertinami tarpiniais atsiskaitymais (testu, individualiu darbu, referatu, laboratorinio darbo gynimu ir kt.), o galutinis pažymys susumuoja tarpinių atsiskaitymų ir egzaminų pažymius. Studentui neatlikus ar neatsiskaičius už semestro užduotis ir nesurinkus pereinamojo balo − nustatyto skaičiaus tarpinių atsiskaitymų minimalaus balo − neleidžiama laikyti baigiamojo egzamino.
Kiekviena studijų programa baigiama absolvento išsilavinimo įvertinimu - baigiamaisiais egzaminais ir (ar) baigiamojo darbo (projekto) gynimu.
Universitete galioja dešimtbalė vertinimo sistema. Žinios vertinamos šiais pažymiais:
Išlaikyta, neišlaikyta | KU pažymių skalė | Apibūdinimas |
Išlaikyta | 10 (puikiai) | Puikios, išskirtinės žinios ir gebėjimai |
9 (labai gerai) | Tvirtos, geros žinios ir gebėjimai | |
8 (gerai) | Geresnės nei vidutinės žinios ir gebėjimai | |
7 (vidutiniškai) | Vidutinės žinios ir gebėjimai, yra neesminių klaidų | |
6 (patenkinamai) | Žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) blogesni nei vidutiniai, yra klaidų | |
5 (silpnai) | Žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) tenkina minimalius reikalavimus | |
Neišlaikyta | 4, 3, 2, 1 (nepatenkinamai) | Netenkinami minimalūs reikalavimai |
Laipsnio suteikimo reikalavimai
Pirmosios pakopos studijų ir magistrantūros absolvento žinios, įgūdžiai ir gebėjimai, nurodyti studijų programos apraše, tikrinami ir vertinami viešai ginant jo baigiamąjį darbą. Pagal savo pobūdį, baigiamieji darbai gali būti moksliniai tiriamieji ir tiriamieji-taikomieji.
Studijų baigiamasis darbas yra analitinis projektas, pagrįstas savarankiškais moksliniais ar taikomaisiais tyrimais. Pirmosios pakopos studijose baigiamajam darbui atlikti ir apginti skiriama ne mažiau kaip 12 kreditų, magistrantūroje − 30 kreditų, kai studijų programos apimtis 120 kreditų, arba 24 kreditai, kai studijų programos apimtis 90 kreditų.
Baigiamuoju darbu bei jo gynimu studentas turi parodyti savo kūrybingumą, gebėjimą kritiškai vertinti teorines ir praktines naujoves bei kitų asmenų anksčiau atliktus atitinkamos krypties tyrimus ir gautus rezultatus, socialinės bei komercinės aplinkos, teisės aktų ir finansinių galimybių išmanymą, informacijos šaltinių paieškos ir kvalifikuotos jų analizės įgūdžius, skaičiuojamųjų metodų ir specializuotos programinės įrangos bei bendrosios paskirties informacinių technologijų naudojimo įgūdžius bei gebėjimą aiškiai ir teisingai raštu bei žodžiu pateikti savo atliktų tyrimų rezultatus ir(ar) sukurtą produktą įvairioms klausytojų auditorijoms.
Baigiamasis darbas ginamas viešame rektoriaus įsakymu sudarytos studijų krypties kvalifikacijos komisijos posėdyje. Visi viešojo gynimo posėdyje dalyvaujantys kvalifikacijos komisijos nariai dviem dešimtbalės skalės pažymiais įvertina studento baigiamąjį darbą ir jo gynimą. Gynimo pažymio svertinis koeficientas - iki 0,2. Galutinis pažymys apskaičiuojamas kaip posėdyje dalyvavusių kvalifikacijos komisijos narių pateiktų pažymių aritmetinis vidurkis, suapvalintas iki sveikojo skaičiaus.
Studijų programos formos
ištęstinės
nuolatinės
Studijų programos koordinatorius ir rengiantis fakultetas
dr. Rosita Vaičiulė
Pedagogikos katedra