KU logo
KLAIPĖDOS UNIVERSITETAS
MAGISTRANTŪROS STUDIJŲ PROGRAMA

ŠVIETIMO VADYBA

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis/profesinė kvalifikacija

Lygmuo, pakopa

Aukštojo mokslo universitetinės studijos, Antra pakopa, magistrantūra

Priėmimo reikalavimai

Minimalus priimamųjų išsilavinimas: Aukštasis (bakalauro arba jam prilygintas)
Minimalus priimamųjų kvalifikacinis laipsnis ir(ar) profesinė kvalifikacija:
Specialieji reikalavimai priimamiesiems:

Konkrečios nuostatos dėl ankstesnio mokymosi pripažinimo(formalaus, neformalaus ir neoficialaus)

Asmenims, baigusiems, studijavusiems ar studijuojantiems Lietuvos ar kitų valstybių aukštosiose mokyklose, kurios yra pripažintos Lietuvoje nustatyta tvarka, pagal aukštojo mokslo studijų programas, ir norintiems tęsti Universitete tos pačios arba žemesnės pakopos studijas arba studijas pagal kito tipo studijų programas, gali būti įskaitomi studijų dalykai ar jų dalys, atitinkantys pasirinktosios studijų programos dalykų formaliuosius ir dalykinius reikalavimus.

Studijų programos anotacija

Absolventas geba profesionaliai vadovauti švietimo įstaigai, suburti besimokančią bendruomenę įgalinant jos narių lyderystę; projektuoti ir vykdyti švietimo vadybos reiškinių tyrimus; sistemiškai ir kritiškai analizuoti, vertinti įstaigos veiklos rezultatus ugdymo proceso, strateginio vystymo ir kitose srityse; jungiant tarpdalykines ugdymo mokslų, filosofijos, sociologijos ir vadybines žinias su švietimo politikos sprendimais valdyti sudėtingas ugdymo situacijas, spręsti problemas, diegti naujoves. Studijų metu magistrantai turi galimybę dalyvauti 1-2 savaičių trumpo mobilumo stažuotėje užsienyje. Išvykų į Lietuvos švietimo įstaigas metu, pagal pasirinktą įstaigos tipą, studentai turimas teorines žinias apie švietimo sistemos funkcionavimą, švietimo įstaigų vadybos aspektus, turi galimybę pritaikyti praktikoje ir taip tobulinti savo vadybinę kompetenciją. Praktikos metu studentai analizuoja švietimo įstaigų vadybinės veiklos aspektus, susipažįsta su organizacijos struktūrą, procesais ir ištekliais, išsiaiškina kaip įstaigoje yra inicijuojamas sprendimų priėmimas, kokiais duomenimis remiamasi, kokie metodai yra taikomi. Taigi švietimo vadybos magistrantūros studijų programos absolventai studijų metu įgyja kompetencijų, kurios reikalingos sudėtingai vadybinei veiklai vykdyti švietimo įstaigoje.

Numatomi studijų rezultatai

Žinios, jų taikymas

A1Gebės spręsti švietimo vadybos uždavinius kasdienėje, naujoje ar nežinomoje aplinkoje remdamasis fundamentinėmis ir taikomosiomis vadybinės veiklos švietimo įstaigoje žiniomis.
A2Gebės analizuoti švietimo politinį, teisinį, filosofinį, sociologinį, vadybinį kontekstus ir pasitelkus mokslinių tyrimų rezultatus diegti bei įvertinti švietimo ir ugdymo(si) naujovių poveikį visuomenei.
A3Gebės analizuoti ir spręsti švietimo vadybos problemas integruojant kelių sričių žinias ir kritiškai vertinant sprendimų rezultatus.

Gebėjimai atlikti tyrimus

B1Gebės projektuoti kompleksinius ir /ar kelias dalykines sritis integruojančius švietimo vadybos reiškinių tyrimus.
B2Gebės vykdyti švietimo vadybos reiškinių tyrimus, rinkti reikiamą empirinę informaciją, pasirinkti tinkamus duomenų analizės metodus, sisteminti ir kritiškai vertinti duomenis bei rezultatus.
B3Gebės remiantis tyrimų rezultatais ir išvadomis rengti rekomendacijas švietimo politikams, administratoriams, bendruomenei, inicijuoti diskusijas ir pokyčius švietimo ir ugdymo praktikoje.

Specialieji gebėjimai

C1Gebės analizuoti ir vertinti tarpusavyje sąveikaujančius bei kintančius politinius/ teisinio reguliavimo veiksnius, darančius įtaką švietimo sistemos funkcionavimui, atsižvelgiant į skirtingus švietimo sistemos lygius, tipus, tikslus ir švietimo politikos kontekstus. (K2)
C2Gebės sistemiškai ir kritiškai analizuoti vadybinės veiklos problemas ugdymo turinio, proceso, švietimo organizacijos strateginio vystymo srityse, jungiant tarpdalykines žinias, su švietimo politikos sprendimais, sudėtingų ugdymo situacijų valdymu, problemų sprendimu ir (ar) naujovių diegimu. (K2 ir K3)
C3Gebės kurti, vertinti ir tobulinti ugdymo(si) aplinkas ir programas, pripažįstant ugdytinių įvairovę, ugdymo(si) proceso dalyvių vaidmenų skirtybes ir šio proceso kompleksiškumą. (K1)
C4Gebės kurti besimokančią organizaciją įgalinant bendruomenės narių lyderystę, tikslingai planuoti savo ir darbuotojų profesinį tobulėjimą.(K1 ir K4)

Socialiniai gebėjimai

D1Gebės vadovauti tarpdalykinei grupei ir /ar tarptautinei komandai ir prisiimti atsakomybę už savo bei komandos narių veiklos kokybę.
D2Gebės vadovautis profesine etika, laikytis sisteminio ir daugiakultūrio požiūrio kuriant tvarią visuomenę.
D3Gebės pristatyti idėją ar nuomonę, argumentuoti sprendimą ar tyrimo rezultatus sakytine ir rašytine forma specialistų ir ne specialistų auditorijai, apie tai aktyviai diskutuoti, atskleisti priežastinius ryšius ir pateikti argumentus.

Asmeniniai gebėjimai

E1Gebės sistemiškai mąstyti, priimti inovatyvius sprendimus ir nuolat mokytis siekiant visuomenės ir švietimo kaitos.
E2Gebės pažinti save, kritiškai reflektuoti savo veiklą, stiprinti savo emocinę kompetenciją.
E3Gebės konstruktyviai valdyti sudėtingas situacijas bei stresą, savo pavyzdžiu įkvepiant kitus.
E4Gebės būti atviras, lankstus ir kritiškas įvairiuose švietimo ir ugdymo kontekstuose.

Profesinės karjeros galimybės

Dirbti švietimo įstaigų vadovais.

Aukštesnio lygmens studijų galimybės

Turi teisę stoti į trečiosios studijų pakopos studijas

Dalykų schema su kreditais

1 semestras

Studijų dalykasECTS
1Švietimo vadybos teorijos (S000M381)6
2Ugdymo filosofija (S000M447)6
3Edukologijos tyrimų metodologija (S000M461)6
4Švietimo politika ir švietimo įstaigų administravimas (S000M486)6
5Lyderystė mokyklos kaitai (S189M038)6
Iš viso:30

2 semestras

Studijų dalykasECTS
1Ugdymo sociologija (S000M039)6
2Švietimo kokybė ir vertinimas (S000M443)6
3Lyderystė ugdymui ir mokymuisi (S000M481)6
4Duomenų rinkimas ir analizė (S000M488)6
5Švietimo įstaigos kasdienio gyvenimo valdymas (S000M491)6
Iš viso:30

3 semestras

Studijų dalykasECTS
1Baigiamasis magistro darbas (S000M408)30
Iš viso:30

Žinių ir gebėjimų įvertinimo tvarka

Siekiant užtikrinti aktyvų studentų darbą per visą studijų semestrą, sugebėjimą taikyti teorines žinias praktikoje, objektyvų studijų rezultatų vertinimą, Universitete taikomas kaupiamasis vertinimas. Taikant kaupiamąjį vertinimą, studijų rezultatai įvertinami tarpiniais atsiskaitymais (testu, individualiu darbu, referatu, laboratorinio darbo gynimu ir kt.), o galutinis pažymys susumuoja tarpinių atsiskaitymų ir egzaminų pažymius. Studentui neatlikus ar neatsiskaičius už semestro užduotis ir nesurinkus pereinamojo balo − nustatyto skaičiaus tarpinių atsiskaitymų minimalaus balo − neleidžiama laikyti baigiamojo egzamino.

Kiekviena studijų programa baigiama absolvento išsilavinimo įvertinimu - baigiamaisiais egzaminais ir (ar) baigiamojo darbo (projekto) gynimu.

Universitete galioja dešimtbalė vertinimo sistema. Žinios vertinamos šiais pažymiais:

Išlaikyta, neišlaikytaKU pažymių skalėApibūdinimas
Išlaikyta10 (puikiai)Puikios, išskirtinės žinios ir gebėjimai
9 (labai gerai)Tvirtos, geros žinios ir gebėjimai
8 (gerai)Geresnės nei vidutinės žinios ir gebėjimai
7 (vidutiniškai)Vidutinės žinios ir gebėjimai, yra neesminių klaidų
6 (patenkinamai)Žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) blogesni nei vidutiniai, yra klaidų
5 (silpnai)Žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) tenkina minimalius reikalavimus
Neišlaikyta4, 3, 2, 1 (nepatenkinamai)Netenkinami minimalūs reikalavimai

Laipsnio suteikimo reikalavimai

Pirmosios pakopos studijų ir magistrantūros absolvento žinios, įgūdžiai ir gebėjimai, nurodyti studijų programos apraše, tikrinami ir vertinami viešai ginant jo baigiamąjį darbą. Pagal savo pobūdį, baigiamieji darbai gali būti moksliniai tiriamieji ir tiriamieji-taikomieji.

Studijų baigiamasis darbas yra analitinis projektas, pagrįstas savarankiškais moksliniais ar taikomaisiais tyrimais. Pirmosios pakopos studijose baigiamajam darbui atlikti ir apginti skiriama ne mažiau kaip 12 kreditų, magistrantūroje − 30 kreditų, kai studijų programos apimtis 120 kreditų, arba 24 kreditai, kai studijų programos apimtis 90 kreditų.

Baigiamuoju darbu bei jo gynimu studentas turi parodyti savo kūrybingumą, gebėjimą kritiškai vertinti teorines ir praktines naujoves bei kitų asmenų anksčiau atliktus atitinkamos krypties tyrimus ir gautus rezultatus, socialinės bei komercinės aplinkos, teisės aktų ir finansinių galimybių išmanymą, informacijos šaltinių paieškos ir kvalifikuotos jų analizės įgūdžius, skaičiuojamųjų metodų ir specializuotos programinės įrangos bei bendrosios paskirties informacinių technologijų naudojimo įgūdžius bei gebėjimą aiškiai ir teisingai raštu bei žodžiu pateikti savo atliktų tyrimų rezultatus ir(ar) sukurtą produktą įvairioms klausytojų auditorijoms.

Baigiamasis darbas ginamas viešame rektoriaus įsakymu sudarytos studijų krypties kvalifikacijos komisijos posėdyje. Visi viešojo gynimo posėdyje dalyvaujantys kvalifikacijos komisijos nariai dviem dešimtbalės skalės pažymiais įvertina studento baigiamąjį darbą ir jo gynimą. Gynimo pažymio svertinis koeficientas - iki 0,2. Galutinis pažymys apskaičiuojamas kaip posėdyje dalyvavusių kvalifikacijos komisijos narių pateiktų pažymių aritmetinis vidurkis, suapvalintas iki sveikojo skaičiaus.

Studijų programos formos

ištęstinės

nuolatinės

Studijų programos koordinatorius ir rengiantis fakultetas

doc. dr. Rasa Braslauskienė

Pedagogikos katedra