Startavusi stipendijų programa motyvuoja jaunimą rinktis inžinerines studijas ir daug perspektyvų turintį profesinį kelią. Strategiškai apgalvotų žingsnių dėka regione bus koncentruojami jūriniai talentai ir taip kuriamos sąlygos aukštos pridėtinės vertės sprendimų kūrimui.
Investuojami tūkstančiai
Iniciatyvos sprendžiant ne vien jūriniam verslui, bet ir kitiems sektoriams aktualias problemas ėmėsi didžiausia jūrinės inžinerinės pramonės įmonė Lietuvoje AB „Vakarų laivų gamykla“ – į jos skiriamas stipendijas galės pretenduoti Klaipėdos universiteto (KU) ir Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centro jaunuoliai.
Inžinerinių specialybių studentams kiekvieną mėnesį bus mokama 300 Eur stipendija, o laivų korpuso surinkėjo profesiją pasirinkusiems jaunuoliams, kurie jos gali ateiti mokytis jau po 10 klasių, – 200 Eur stipendija kiekvieną mėnesį. Į vieną moksleivį ar studentą priklausomai nuo jo mokslų trukmės bus investuojama iki 12 000 Eur.
„Kalbame apie išties ženklią sumą kaip trampliną ateities specialistams – tikslus investicijos mastas bus aiškus įvertinus, kiek moksleivių ir studentų ja suskubs pasinaudoti. Finansinės paskatos bus nenutrūkstamai teikiamos visų studijų metu. Jaunimui šios stipendijos turėtų signalizuoti ne vien apie tai, kad gilintis į inžineriją ir rinktis jūrines profesijas apsimoka dėl galimybės paprasčiau subalansuoti savo finansinę situaciją čia ir dabar – verslas šiuo žingsniu aiškiai demonstruoja, kad perspektyvos šiose srityse yra labai didelės“, – akcentavo KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas.
Jaunimas – ambicingų projektų priešakyje
Su jūrine industrija susietas profesinis kelias progresyviai mąstančiam jaunimui užtikrina ne vien finansinį stabilumą, bet ir plačias savirealizacijos ir augimo galimybes įsitraukiant į aukštos pridėtinės vertės projektus, kai dirbama su užsakovais visame pasaulyje. Praėjusią savaitę AB „Vakarų laivų gamykla“ paskelbė apie Baltijos laivų statykloje užbaigtą dar vieną ambicingą projektą – modernaus Klaipėdoje pastatyto laivo korpusas jau nuleistas, ruošiamasi darbų užbaigimo ceremonijai.
„Prie projekto dirbusios mūsų specialistų komandos didelė stiprybė – būtent jauni žmonės, kuriuos įkvepia ir industrijos mastai, ir galimybė savo akimis pamatyti įspūdingus savo darbo ir sukauptų žinių vaisius. Kompleksiškumu laivų statybos pramonė ženkliai pranoksta automobilių ir orlaivių gamybos industrijas. Elektriniai laivai, įvairūs koncepciniai projektai, naujos galimybės, atsiversiančios su jūros vėjo parkų plėtra mūsų uoste – inovatyviai mąstantys ir turintys reikalingų žinių bei įgūdžių gali sklandžiai įsilieti į sau artimą nišą“, – kalbėjo AB „Vakarų laivų gamykla“ generalinis direktorius ir Jūrinio klasterio valdybos pirmininkas Arnoldas Šileika.
Sėkmės formulė – bendradarbiavimas
Klasterio koordinatoriaus, Klaipėdos mokslo ir technologijų parko plėtros vadovo Andriaus Sutniko teigimu, šios platformos rėmuose jau turima nemažai pasiteisinusių bendradarbiavimo pavyzdžių įgyvendinant technologinius projektus, tačiau stipendijų sistemą bendruomenė vertina kaip vieną stipriausių sėkmės istorijų.
„Sugeneruoti solidūs finansiniai resursai, išvystytas dialogas su Klaipėdoje veikiančiais mokslo centrais ir sukurta aiški strategija – visa tai dėl tikslo, kuris pranoksta vienos įmonės poreikių rėmus. Šis tikslas svarbus mums visiems. Šiandien tai – stipendija, kuri vienam jaunuoliui taps papildoma motyvacija, kitam galbūt padės išgyventi. Rytoj – tai technologiniai lyderiai ir kvalifikuota, gerai apmokama darbo jėga, kuri kurs pažangius sprendimus ir teiks konkurencingas paslaugas mūsų uoste. Įsipareigodami nuosekliai finansiškai remti inžinerinį jaunimą, mūsų klasterio partneriai imasi proaktyvaus vaidmens kuriant ateities jūrinę Lietuvą“, – kalbėjo A.Sutnikas.