Options
Ikimokyklinio amžiaus vaikų burnos higienos įpročių ugdymo galimybių analizė, šeimos ir ugdymo institucijos vaidmens palyginimas
Paulauskienė, Svajonė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Tyrimo tikslas - išanalizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų burnos higienos įpročių ugdymo galimybes, šeimos ir ugdymo institucijos vaidmenis. Tyrimo metodika. Mokslinės literatūros analizė ir kiekybinis tyrimo metodas. Naudotas instrumentas anketa raštu. Tyrimo rezultatai. Tyrime dalyvavo 261 ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvai bei 103 ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai iš 4 ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Gauti tyrimo rezultatai parodė, jog ne visų ikimokyklinio amžiaus vaikų burnos higienos įgūdžiai yra pakankamai geri. Nustatyta, jog įgūdžių lavinimui skiriama nepakankamai dėmesio, tėvams trūksta žinių šia tema, vaikai per anksti paliekami savarankiškai valytis dantis. Ugdymo institucijose burnos higienos įgūdžių ugdymas yra vykdomas, tačiau ne visur tam yra sudarytos pakankamai geros sąlygos. Išvada. Didžioji dalis tyrime dalyvavusių ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų savo vaikų burnos higienos įgūdžius vertina pakankamai gerai, tačiau nurodo, jog naudoja ne visas individualias burnos higienos priežiūros priemones arba šių įpročių ugdymui skiria per mažai laiko. Taip pat beveik pusė tiriamųjų nurodė, jog vaikai dažniausiai dantis valo tik kartą per dieną bei tam skiria tik iki minutės laiko, naudoja netinkamas individualias burnos higienos priemones. Lyginant šeimos ir ugdymo institucijos vaidmenis burnos higienos įpročių ugdyme, matyti, jog tėvams trūksta daugiau kompetencijos kasdien ugdyti šiuos vaikų įgūdžius šeimoje, o pedagogai tam skiria nemažai dėmesio, tačiau reikėtų nepamiršti gilinti žinias šia tema, gebėti sudominti vaikus bei labiau bendradarbiauti su vaikų tėvais, taip juos kartu įtraukiant į nuolatinį ugdymą šeimoje bei ugdymo institucijoje.
Aim of the study – to analyze the possibilities of developing the oral hygiene habits of preschool children, the roles of the family and the educational institution. Methods of the study: analysis of scientific literature and quantitative research method. Results. The study involved 261 parents of pre-school children and 103 pre-school teachers from 4 pre-school institutions. The results of the study showed that not all preschool children have good oral hygiene skills. Research revealed that parents do not pay enough attention, they lack knowledge about oral hygiene, children are left to brush their teeth independently at early age. The development of oral hygiene skills in educational institutions is carried out, but not all preschools have well equipped facilities for it. Conclusion. The majority of preschool childrens parents rated their children's oral hygiene skills as well enough. However, they reported that they do not use all individual oral hygiene care products or spend too little time developing these habits. Also, almost half of the respondents indicated that children usually brush their teeth only once a day and spend only up to a minute using inadequate individual oral hygiene products. Comparing the roles of the family and the educational institution in the development of oral hygiene habits, it could be seen that parents lack competence to develop these children's skills in the family on a daily basis in contrast to educators who pay a lot of attention to it. Study showed that educators should expand their knowledge on oral hygiene, to be able to engage children and by cooperating with parents continue education in both - family and educational institution.