Options
Šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimas į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą
Porucienė, Vaiva |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Temos aktualumas: Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas reglamentuotas įstatymu ir įgyvendinamas numatyta Priešmokyklinio ugdymo programa, sąlyga užtikrinanti kokybišką vaikų ugdymą – priešmokyklinio ugdymo įstaigos ir tėvų darnus bendradarbiavimas, tėvų į(si)traukimas į ugdymą yra svarbiausias veiksnys lemiantis vaiko ugdymąsi ir visuomenės vystimąsi, o laikinosios emigracijos keliami iššūkiai galimai trikdo šeimų į(si)traukimo galimybes. Šiame darbe keliamas mokslinis probleminis klausimas - kaip šeima, patirianti laikinąją emigraciją, į(si)traukia į priešmokyklinio amžiaus vaiko ugdymą, kokios priemonės gali būti taikomos didinti jų įsitraukimą. Darbo tikslas: teoriškai ir empiriškai pagrįsti šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimą į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą. Darbo uždaviniai: atskleisti šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimo į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą teorinius pagrindus; išanalizuoti priešmokyklinio ugdymo mokytojų nuomonę apie šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimą į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą; išanalizuoti šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimo į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą patirtis. Darbo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, pusiau struktūruotas interviu, kokybinė turinio analizė. Interviu su priešmokyklinio ugdymo mokytojais ir priešmokyklinio amžiaus vaikų tėvais atliktas 2022 m. sausio – vasario mėn. Interviu sudarė 8 klausimai kiekvienai informantų grupei atskirai, t.y. buvo sudaryti 2 klausimynai. Tyrime dalyvavo 10 informantų, iš jų 5 priešmokyklinio ugdymo mokytojai ir 5 priešmokyklinio amžiaus vaikų tėvai ir mamos. Mokslinės literatūros ir dokumentų analizė atskleidė šeimos į(si)traukimo į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą galimybes, laikinosios emigracijos įtaką šeimai bei pagalbos šeimai priemones, taip pat išanalizavo priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi iššūkius, kai šeima patiria vieno iš tėvų laikinąją emigraciją, taip pat atskleista priešmokyklinio ugdymo mokytojo vaidmuo ir bendradarbiavimo su šeima formos. Empiriniu tyrimu atskleista priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir vaikų tėvų patirtys ryšium su laikinąją emigracija, taip pat jų į(si)traukimo į ugdymą galimybės bei priemonės gerinti.
Relevance of the topic: pre-school children education is regulated by the law and implemented according to the Pre-School Education Programme provided, a condition ensuring quality children education: harmonious cooperation between a pre-school educational institution and parents, parents’ (self-)involvement in education is the most important factor determining child’s education and society development, and issues arising due to temporary emigration possibly disrupt families’ (self-)involvement opportunities. This Thesis arises the following scientific issue of concern: how the family experiencing temporary emigration (self-)involves in the pre-school child’s education, what means can be applied in order to increase their self-involvement. Purpose of the Thesis: to reason (self-)involvement of families experiencing temporary emigration in pre-school children education theoretically and empirically. Tasks of the Thesis: to reveal theoretical bases of (self-)involvement in pre-school children education of the families experiencing temporary emigration; to analyse pre-school teachers’ opinion about (self-)involvement in pre-school children education of the families experiencing temporary emigration; to analyse experience of (self-)involvement in pre-school children education of the families experiencing temporary emigration. Methods of the Thesis: analysis of scientific literature and documents, semi-structured interview, qualitative content analysis. The interview with pre-school teachers and parents of the preschool children was conducted in January – February 2022. The interview included 8 questions for each group of informants separately, i.e. 2 questionnaires were made. 10 informants participated in the interview, 5 of them were pre-school teachers and 5 fathers and mothers of the pre-school children. The analysis of scientific literature and documents revealed the opportunities of families’ (self-)involvement in pre-school children education, influence of the temporary emigration on the family and family support means. Also, educational challenges of the pre-school children, when the family experiences temporary emigration of one of the parents, were analysed and a role of the preschool teacher and the forms of cooperation with the family were revealed. Empirical research revealed the experience of the pre-school teachers and children’s parents with regard to temporary emigration as well as the opportunities of their (self-)involvement in education and means to improve.