Options
Lietuvos pensijų fondų vartotojų lūkesčių įvertinimas
Dabartinė Lietuvos pensijų fondų veikla siejama su vartotojų lūkesčių ir kaupimo rezultatų atotrūkio problema. Todėl baigiamajame darbe analizuojamas lūkesčių poveikis vartotojo elgsenai, pasitenkinimo ir kokybės suvokimui. Taip pat nagrinėjami lūkesčius formuojantys veiksniai bei vertinimo modeliai. Remiantis šiais tyrimais, sudarytas Lietuvos pensijų fondų vartotojų lūkesčių vertinimo modelis, pagal kurį atliekamas tyrimas anketinės apklausos būdu. Tyrimo metu apklausti 478 respondentai. Nustatyta, kad pensijų fondų vartotojų mokesčių lūkesčiai bei rizikos laipsnio neadekvatumas, investicinės grąžos svyravimai ir informacijos apie fondų veiklą trūkumas, lėmė vartotojų nepasitenkinimą. Todėl vartotojų lūkesčių ir kaupimo rezultato atotrūkio mažinimas siejamas su pensijų fondų veiklos pertvarkymu – rizikos ir grąžos subalansavimu, įmokų mokesčių bei įmokų tarifo koregavimu ir didesniu vartotojų informavimu.
Recently Lithuanian pension funds activity is associated with consumer’s expectations and investment results disconfirmation problematic situation. Therefore in this study expectations are analyzed as an influencing issue to consumer behavior, satisfaction and quality perception. Also attention is focused on factors that form expectations and their estimation models. Regarding to these explorations, Lithuanian pension fund consumer’s expectations model is constructed and adopted to fulfill a questionnaire. During the survey were questioned 478 respondents. The results of analysis reveal that an inadequacy between pension funds tax rates and risk degree, great variation of investment return and a lack of information about pension fund activity, determined consumer’s expectations negative disconfirmation. Consequently positive disconfirmation of expectations and investment results is related with pension fund activity development – equilibrate risk and return rates, correct tax and contribution tariffs, ensure consumer’s conveyance.