Options
Dvikovinių sporto šakų trenerių andragoginės funkcijos ir jų plėtros galimybės
Lukošis, Gediminas |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Andragoginių funkcijų taikymas dvikovinių sporto šakų trenerių veikloje sudaro prielaidas tinkamai kurti mokymo ir mokymosi situacijas suagusiesiems, užtikrinti mokymo ir mokymosi galimybes, sudaryti mokymo ir mokymosi sąlygas, kurti mokymosi visą gyvenimą perspektyvas suaugusiesiems. Visa tai sudaro sąlygas padidinti treniravimosi efektyvumą. Tai reiškia, kad dvikovinio sporto šakų trenerių profesinėje veikloje andragoginių funkcijų taikymas gali sudaryti prielaidas sėkmingam treniravimuisi. Mokslinė problema - kaip dvikovinių sporto šakų treneriai taiko andragogines funkcijas profesinėje veikloje ir kokios jų plėtros galimybės? Tyrimo objektas – dvikovinių sporto šakų trenerių andragoginės funkcijos. Tyrimo tikslas – teoriškai išanalizuoti ir empiriškai pagrįsti Lietuvos dvikovinių sporto šakų trenerių andragoginių funkcijų taikymą profesinėje veikloje bei numatyti jų plėtros galimybes. Tyrimo uždaviniai: 1. Išanalizuoti andragoginių funkcijų dvikovinių sporto šakų trenerių veikloje teorines prielaidas: sampratą, rūšis, veiklos organizavimo ypatumus, andragoginių funkcijų raišką. 2. Įvertinti Lietuvos dvikovinių sporto šakų trenerių andragoginių funkcijų raišką profesinėje veikloje trenerių požiūriu. 3. Atlikti atvejo analizę, tikslu nustatyti andragoginių funkcijų taikymo plėtros galimybes dvikovinių sporto šakų trenerių profesinėje veikloje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, atvejo analizė. Darbo teorinis naujumas atsiskleidžia tuo aspektu, kad trenerio profesinė veikla integruoja andragogines funkcijas ir būtinas jų plėtros galimybės. Praktiniu aspektu darbas reikšmingas tuo, kad atliktų empirinių tyrimų duomenys sudaro prielaidas nustatyti, ar treneriai taiko andragogines funkcijas savo profesinėje veikloje, kaip tai daro ir kokios jų plėtros galimybės Empiriniam tyrimui parengti instrumentai gali būti pritaikyti platesniu mastu, tiriant andragogines kitų tipų sporto šakų trenerių funkcijas.
Applicacion of andragogic functions in the activity of dual sports coaches gives presumptions for a proper creation of teaching and learning situations for adults, assurance of opportunities to teach and learn, creation of lifelong learning perspectives for adults. It increases the efficiency of coaching. It means that application of andragogic functions in the professional activity of combat sports’ coaches can make presumptions for successful training. Scientific problem – how mutual sports’ coaches apply andragogic functions in professional activity and what are the possibilities for their development? Object of the research – andragogic functions of combat sports’ coaches. Aim of the research – to analyse theoretically and ground empirically the application of andragogic functions in professional activity of Lithuanian combat sports’ coaches; to present possibilities for their development. Tasks of the research: 1. To analyze theoretical presumptions for the application of andragogic functions in professional activity of combat sports’ coaches: concept, types, peculiarities of activity organization, the expression of andragogic functions. 2. To evaluate the expression of andragogic functions in professional activity of Lithuanian combat sports’ coaches from coaches’ viewpoint. 3. To accomplish case analysis in order to find out possibilities for the development of andragogic functions application in professional activity of combat sports’ coaches. Methods of the research: scientific literature analysis, a questionnaire survey, case analysis. Theoretical novelty of the paper reveals in the aspect that professional activity of coach integrates andragogic functions and essential opportunities for their development. In practice the paper is significant because results of empirical research let to find out if coaches apply andragogic functions in their professional acitivity, how do they apply them and what are the opportunities for their development. Instruments prepared for the empirical research can be applied in a wider context for the researches of andragogic functions of other sports’ coaches.