Options
Inkarinių tekstų atgalinėse nuorodose įtaka paieškos sistemoms
Ukrinas, Tadas |
Magistriniame darbe siekiama išanalizuoti kokią įtaką inkarinių tekstų tipai turi svetainės pozicijai paieškos sistemų rezultatuose. Magistrinį darbą sudaro trys dalys. Pirmojoje darbo dalyje pateikiama išsami inkarinių tekstų samprata ir jų svarba SEO kontekste, analizuojamos skirtingos optimizavimo paieškos sistemoms strategijos ir nagrinėjama kaip susisteminti veiksniai veikia svetainių pozicionavimą paieškos sistemų sugeneruotame rezultatų puslapyje. Šioje dalyje taip pat analizuojama paieškų sistemų teikiama nauda vartotojams, paieškos sistemų tipai bei naudojami algoritmai bei paaiškinamos priežastys kodėl vienos paieškos sistemos pateikia aktualesnius rezultatus vartotojui nei kitos. Pirmojoje darbo dalyje išanalizuoti optimizavimo paieškos sistemos etapai bei svetainės optimizavimo sandara, nagrinėti atgalinių nuorodų atributai, atlikta skirtingų atributų palyginamoji analizė bei nustatyta jų svarba paieškos sistemoms. Antrojoje darbo dalyje pristatyta tyrimo metodika, siekiant išnagrinėti kaip inkarinių tekstų strategijos veikia realiame pasaulyje. Šiam tikslui pasiekti buvo pasirinktas eksperimento metodas, kurio metu buvo stebima, kaip dešimt skirtingų interneto svetainių yra reitinguojamos Google ir Bing paieškos sistemose. Svetainės buvo suskirstytos į penkias grupes, kiekviena iš jų turėjo skirtingą inkarinių tekstų tipą: pilnas URL adresas, domeno adresas, prekės ženklas, prekės ženklas ir pagrindinis raktinis žodis bei pagrindinis raktinis žodis. Trečiojoje darbo dalyje pristatyti atlikto eksperimento rezultatai, kurie rodo, kad inkarinių tekstų skirtumai atgalinėse nuorodose turi reikšmingą poveikį svetainės pozicijai paieškos sistemos sugeneruotose rezultatuose. Tačiau šis poveikis yra skirtingas priklausomai nuo paieškos sistemos. Google paieškos sistemoje geriausius rezultatus pasiekė svetainės, kurios naudojo prekės ženklo ir pagrindinio raktinio žodžio inkarinius tekstus, o Bing sistemoje - svetainė, kuri naudojo pilno URL adreso inkarinius tekstus.
This thesis aims to analyse the impact of anchor text types on a website's position in search engine results. The thesis consists of three parts. The first part of the thesis provides a comprehensive overview of the concept of anchor texts and their importance in the context of SEO, analyses the different search engine optimisation strategies, and examines how the structured factors affect the positioning of websites on the results page generated by search engines. It also analyses the benefits of search engines for users, the types of search engines, and the algorithms used, and explains why some search engines provide more relevant results for users than others. The first part of the thesis analyses the stages of search engine optimisation and the structure of search engine optimisation, examines the attributes of backlinks, carries out a comparative analysis of the different attributes, and determines their relevance for search engines. The second part of the thesis presents the research methodology used to analyse how anchor text strategies work in the real world. To achieve this, an experimental approach was adopted to observe how ten different websites were ranked in the Google and Bing search engines. The sites were divided into five groups, each with a different type of anchor text: full URL, domain address, brand, brand name and main keyword, and main keyword. The third part of the paper presents the results of the experiment carried out, which show that the differences in the anchor texts in the backlinks have a significant effect on the position of the website in the results generated by the search engine. However, this effect varies depending on the search engine. In Google search, the best results were obtained by sites using anchor texts for the brand and the main keyword, while in Bing search, the best results were obtained by sites using anchor texts for the full URL.