Options
Etikos percepcijos problematika medijų tekstuose
Sirutienė, Sandra |
Tyrimo aktualumas ir savalaikiškumas siejasi etikos percepcijos diskursu šiandieninėje visuomenėje. Technologijų dinamiškumas ir plėtra kelia naujus iššūkius informacinėje erdvėje. Medijų tekstų kuriamas pasaulio vaizdas neretai konfrontuoja su mūsų ne tik asmeninėmis, bet ir tautinėmis vertybėmis. Medijų tekstų kūrimas šiandien apima ne vien profesionalių žurnalistų darbo erdves; tekstus gali rengti/kurti visi, kurie geba naudotis medijomis, taigi auditorija, naudojanti/vartojanti tekstu tarytum pati turi užsiimti savireguliacija. Tyrime keliama pagrindinė problema: kokie yra pagrindiniai etikos percepcijos medijų tekstuose orientyrai? Darbo tikslas – išanalizuoti medijų etikos ir turinio sąveiką, identifikuojant skirtingų medijų turinio problematiką, apibrėžiant teisinius medijų etikos aspektus. Gautas rezultatas rodo, jog globalizacijos sąlygomis intensyvėja skirtingų etninių, kultūrinių ir tradicijų įvairovė, socialinių sluoksnių ir grupių kultūros mentalitetų sklaida ir tarpusavio sąveika, nulemianti etikos pasklidimą globaliu mastu ir naujus socialinės elgsenos stereotipus, tuo pačiu naujus etikos standartus bei tolimesnę raidą. Medijų raida kuria naujas elgesio formas, transformuoja visuomenę bei socialinius santykius, daro įtaką bendravimui, požiūriui į save ir pasaulį. Medijų tekstų turinys rodo, jog susiduriame su etikos iššūkiais. Neteisėti ar neetiški informacijos rinkimo būdai yra sparčiai globalėjančių medijų problema. Dėl bendrų etikos normų ir principų, sudaromi etikos kodeksai, reglamentuojantys veikas medijose.
Relevance and timeliness of this research are bonding in discourse of ethics perception in nowadays society. Dynamism and development of technologies are raising new challenges in information space. World view, created by media texts, is often confronting with our personal and national values. Craetion of media texts nowadays is including not only workspace of professional juornalists, texts could be created by everyone, who are capable of using media, so the audience, using text, should engage self-regulation by itself. Main problem of this research is: what are the landmarks of main ethics perception in media texts? Objective/aim of this reasearch – to analyze interaction between media ethics and content, by identifying problematics of different media contents, and defining law aspects of media ethics. Received result shows, that under circumstances of globalization, these phenomena intensify: variety of ethnic and cultural traditions, mutual interaction and diffusion of social strata and group cultural menthalities. This mutual interaction, decisive ethics dispersion on a global scale and new stereotypes of social behavior, herewith new standarts and futher development of ethics. Media development creates new behavior forms, transforms society and social relationships, influences interaction, attitude to yourself and the world. Content of media texts shows, that we are facing challenges of ethics. Illegal and not ethic ways of collecting information is a problem of medias, which are rapidly globalizing. Because of common norms and priciples of ethics, ethic codexes are made, which regulates acts in medias.