Options
Kolegijos dėstytojų kompetencijų plėtotė studentų motyvavimo mokytis aspektu
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Tyrimo objektas – kolegijos dėstytojų kompetencijos ir jų plėtotė studentų motyvavimo mokytis aspektu. Darbo tikslas – teoriškai išanalizuoti ir empiriškai atskleisti kolegijos dėstytojų kompetencijų plėtotę studentų motyvavimo mokytis aspektu. Mokslinė problema: kokios kolegijų dėstytojų kompetencijos turi įtakos studentų motyvavimui mokytis? Probleminiai klausimai: kaip suprantama ir apibrėžiama mokymosi motyvacija? Kokios yra dėstytojų veiklos sritys, funkcijos ir jų realizavimui reikalingos kompetencijos? Ką reiškia mokymosi motyvacijos dinamika ir studentų motyvavimo mokytis kompetencijos? Kaip jos gali būti tobulinamos? Kas sudaro dėstytojo motyvavimo mokytis kompetencijų turinį? Koks yra studentų požiūris į dėstytojų turimas motyvavimo mokytis kompetencijas ir jų plėtotę? Pagrindinės išvados. Atlikus teorinių tyrimo prielaidų ir empirinio tyrimo analizę, galima teigti, kad pirminė tyrimo hipotezė (studentų motyvacija aukštojoje mokykloje (kolegijoje ir universitete) turi būti grindžiama jos palaikymu ir stiprinimu visų studijų metu, o jos teigiama dinamika priklauso nuo dėstytojų motyvavimo mokytis kompetencijų taikymo didaktinėje veikloje bei jų plėtotės) pasitvirtino. Tyrimu nustatyta: a) mokymosi motyvai: studentams mokantis, studijuojant, aktualiausi yra plataus pobūdžio pažinimo bei socialiniai motyvai, antroje vietoje dominuoja savimoka; b) mokymosi motyvacijos/demotyvacijos veiksniai: pritaikyta grupei dėstytojų didaktinė veikla, objektyvus studentų mokymosi pasiekimų vertinimas, palanki mokymuisi aplinka; c) motyvavimo mokytis kompetencijos ir motyvacijos palaikymo veikla: net 60 proc. tyrimo dalyvių teigia, kad motyvavimo mokytis kompetenciją sudaro gebėjimas suteikti prasmę studentų mokymosi (studijų) ir didaktinei veiklai; išmanyti ir taikyti įvairius didaktinius metodus, technikas, kurie atitiktų studentų poreikius, kompetencijas, asmenines savybes, dėstytojo gebėjimas teikti labai aiškius reikalavimus studijų veiklai, mokymosi rezultatams, vertinimui; d) motyvavimo mokytis kompetencijų plėtotė.
The object of the study – development of college lecturers’ competencies from the aspect of students studying motivation. The aim of the study is theoretical analysis and practical disclosure of development of college lecturers‘ competencies in terms of students studying motivation. Scientific problem: which competencies do college lecturers have to influence students' motivation to study? Ambiguous questions: how motivation to learn is determined? What kind of lecturers‘ fields of activities and functions are there and which professional competencies they need? What is meant by the dynamics of studying motivation and the competencies of students learning motivation? How can they be improved? What comprises the conetnt of lecturer‘s competencies in studying motivation? What is students‘ attitude towards lecturers‘ competecncies of studying motivation and their develoment? The main conclusions. The analysis of theoretical assumptions and empirical research suggests that the initial hypothesis (the learning motivation of students in higher educational institutions (college and university) should be based on its support and strengthening during all studies whereas its positive dynamics depends on the lecturers‘ competencies of increasing studying motivation and their application in didactic activity as their development) has proved its worth. The study identified: a) studying motives: in the process of studying the most relevant reasons for students is a wide range of cognitive and social knowledge motives, self-esteem dominates in second place; b) studying motivation / demotivation factors: didactic activity adapted to the group of lecturers, objective assessment of students' studying achievements, a profitable environment for learning; c) the competencies of studying motivation and activities for motivation maintanance: up to 60 percent of research participants mentioned that competence of studying motivation is an ability to make the learning process and didactic activity meaningful; to realize and apply various didactic methods, techniques that match students needs, competencies, personal qualities, the lecturer's ability to provide clear requirements for study activities, learning outcomes, assessment; the development of studying motivation competencies.