Options
Ekologinio turinio rinkodaros įtaka vartotojų požiūriui: vienkartinių plastiko gaminių atvejis
Jusytė, Inga |
Darbo problema - ar ekologiškio turinio rinkodaros priemonės skatina vartotojus keisti požiūrį į vienkartinių plastiko gaminių vartojimą, mažinant tokių gaminių vartojimą vartotojų kasdienybėje? Tikslas - ištirti ekologinio turinio rinkodaros įtaką vartotojų požiūriui vienkartinių plastiko gaminių vartojimo aspektu. Tikslui pasiekti išsikelti uždaviniai: 1) susisteminti ekologinio turinio rinkodaros koncepciją, išskiriant svarbiausius aspektus; 2) atskleisti vienkartinių plastiko gaminių vartojimo problemas ir išskirti pagrindinius sprendimo būdus; 3) nustatyti, kurio ekologinio turinio rinkodaros 4P elemento priemonės daro didžiausią įtaką vartotojų požiūriui kasdienio vienkartinių plastiko gaminių vartojimo kontekste. Teorinėje darbo dalyje išskirta, kad ekologinio turinio rinkodaros vienas iš tikslų yra kurti darnesnę ir saugesnę gamtai aplinkai, o šiam tikslui pasiekti problemų kelia vis dar didelis vienkartinių plastiko gaminių vartojimas. Labiausiai vartotojų elgseną įtakoja ekologinio turinio rinkodaros 4P elementai – produktas ir reklama. Dažniausiai vartojami vienkartiniai plastiko gaminiai yra plastikiniai maišeliai. Empirinėje darbo dalyje, atlikus kiekybinį tyrimą buvo nustatyta, kad reikšmingą įtaką vartotojų požiūriui vienkartinių plastiko gaminių kontekste daro ekologinio turinio rinkodaros 4P elementai – produktas ir vieta/paskirstymas. Vartotojų žinios apie aplinkosaugą neturėjo reikšmingos įtakos mažinant vienkartinių plastiko gaminių vartojimą ar alternatyvų pasirinkimą. Didžiausia ekologinio turinio rinkodaros įtaka pastebėta Z žmonių kartos respondentams, bet taip pat reikšminga įtaka pastebėta ir X žmonių kartos respondentams.
The problem of the thesis is do green marketing tools encourage consumers to change their attitude towards the use of single-use plastic products, reducing the use of such products in the daily life of consumers? The purpose of the research is to investigate the impact of green marketing on consumer attitudes regarding the consumption of single-use plastic products. In order to achieve the goal, the following objectives are set: 1) systematize the concept of green marketing, distinguishing the most important aspects; 2) reveal the problems of using single-use plastic products and highlight the main solutions; 3) to determine which measures of the 4P element of green marketing have the highest influence on consumer attitudes in the context of daily use of single-use plastic products. In the theoretical part of the work, it is pointed out that one of the goals of green marketing is to create a more harmonious and safe environment for nature, and the problem of achieving this goal is still the high consumption of single-use plastic products. Consumer behavior is most influenced by the 4P elements of green marketing – product and advertising. The most commonly used single-use plastic products are plastic bags. In the empirical part of the work, after conducting a quantitative study, it was found that the 4P elements of green marketing – product and place/distribution – have a significant influence on consumer attitudes in the context of single-use plastic products. Consumer knowledge about environmental protection did not have a significant impact on reducing the use of single-use plastic products or choosing alternatives. The highest influence of green marketing was observed among respondents of generation Z people, but a significant influence was also observed among respondents of generation X people.