Options
Virtualaus turizmo Klaipėdos mieste galimybių analizė
Šiame darbe analizuojama virtualaus turizmo Klaipėdos mieste galimybės. Per pastaruosius kelis dešimtmečius skaitmeninės technologijos padėjo kelionių ir turizmo pramonei padidinti savo pasiekiamumą. Pasauliui susidūrus su COVID-19 pandemija, virtualus turizmas tapo aktualus, kai dėl pandemijos tapo sudėtingiau keliauti realiai. Todėl svarbu nustatyti, ar matoma virtualaus turizmo perspektyva Klaipėdos mieste, bei nustatyti Klaipėdos miesto virtualaus turizmo galimybes. Šio darbo tikslas – atlikti virtualaus turizmo Klaipėdos mieste galimybių analizę. Siekiant įgyvendinti tyrimo tikslą, buvo išsikelti šie uždaviniai:
- Aprašyti virtualaus turizmo sampratą ir atsiradimo aplinkybes.
- Išanalizuoti virtualaus turizmo produkto idėją ir klasifikavimą.
- Nustatyti virtualaus turizmo tendencijas pasaulyje ir Lietuvoje.
- Išanalizuoti Klaipėdos miesto virtualaus turizmo išteklius ir paslaugas.
- Nustatyti Klaipėdos miesto virtualaus turizmo ir virtualaus turizmo produktų galimybes. Pirmoje darbo dalyje remiantis moksliniais šaltiniais, nagrinėjama virtualaus turizmo samprata ir atsiradimo aplinkybės, bei virtualaus turizmo produkto idėja ir klasifikavimas. Antroje darbo dalyje, remiantis moksliniais šaltiniais, publicistiniais straipsniais ir statistiniais duomenimis analizuojama virtualaus turizmo tendencijos pasaulyje ir Lietuvoje. Empirinėje darbo dalyje pateikiamas Klaipėdos virtualaus turizmo paslaugų žemėlapis, analizuojamas atliktas ekspertinis interviu Klaipėdos miesto virtualaus turizmo galimybių. Atlikus tyrimo duomenų tematinę analizę, atskleidžiamos Klaipėdos miesto virtualaus turizmo galimybės, bei pateikiamos virtualaus turizmo Klaipėdoje plėtros rekomendacijos. Išanalizavus ekspertinius interviu nustatyta, kad Klaipėdos miestui būtų tikslinga, kuriant virtualius turizmo produktus orientuotis į miesto turtingos praeities pristatymą. Tikslinga diferencijuojant pagal tikslinę auditoriją didinti virtualių turizmo produktų reklamą, ir taip kurti šiuolaikiško, patrauklaus miesto įvaizdį pasitelkiant skaitmenines technologijas. Taip pat svarbu diegti mobiliąsias aplikacijas su integruotais audiogidais turistinės informacijos prieinamumo didinimui. Siekiant sumažinti finansinės naštos ir kuriant skaitmeninio turinio produktus tikslinga muziejams ir kitiems objektams jungtis į bendrus projektus.
This thesis analyzes the possibilities of virtual tourism in the city of Klaipėda. Over the past few decades, digital technology has helped the travel and tourism industry increase its reach. As the world faces the COVID-19 pandemic, virtual tourism has become relevant when the pandemic has made it more difficult to travel in real life. Therefore, it is important to determine whether the prospect of virtual tourism is visible in the city of Klaipėda, and to determine the possibilities of virtual tourism in the city of Klaipėda. The purpose of this work is to analyze the possibilities of virtual tourism in the city of Klaipėda. In order to fulfill the purpose of the study, the following tasks were set:
- To describe the concept of virtual tourism and the circumstances of its emergence.
- To analyze the idea and classification of the virtual tourism product.
- To determine the trends of virtual tourism in the world and in Lithuania.
- To analyze the virtual tourism resources and services of the city of Klaipėda.
- To determine the possibilities of virtual tourism and virtual tourism products of the city of Klaipėda. The first part of the thesis, based on scientific sources, examines the concept of virtual tourism and the circumstances of its emergence, as well as the idea and classification of a virtual tourism product. In the second part of the work, based on scientific sources, journalistic articles and statistical data, the trends of virtual tourism in the world and in Lithuania are analyzed. The empirical part of the work presents a map of Klaipėda's virtual tourism services, analyzes the conducted expert interview on the possibilities of Klaipėda's virtual tourism. After the thematic analysis of the research data, the possibilities of virtual tourism in the city of Klaipėda are revealed, and recommendations for the development of virtual tourism in Klaipėda are presented. After analyzing the expert interviews, it was found that it would be appropriate for the city of Klaipėda to focus on the presentation of the city's rich past when creating virtual tourism products. It is appropriate to increase the advertising of virtual tourism products by differentiating according to the target audience, and thus create a modern, attractive image of the city with the help of digital technologies. It is also important to implement mobile applications with integrated audio guides for increasing the accessibility of tourist information. In order to reduce the financial burden and to create digital content products, museums and other objects should join joint projects.