Options
Mokymosi personalizavimas studentų individualaus kognityvinio stiliaus aspektu
Grakauskienė, Monika |
Mokslinė problema - kaip ugdomi studentų gebėjimai taikant personalizuotą mokymą, atsižvelgiant į individualius kognityvinius stilius? Tyrimo tikslas: teoriškai išanalizuoti ir empiriškai atskleisti personalizuoto mokymosi taikymą, atsižvelgiant į besimokančio asmens individualų kognityvinį stilių, ugdant jų gebėjimus gebėjimus. Tyrimo objektas – kolegijos studentų kognityvinis mokymosi stilius ir personalizuoto mokymosi taikymas, ugdant jų gebėjimus. Tyrimo uždaviniai: 1. Išanalizuoti mokslinę literatūrą ir atskleisti teorines personalizuoto mokymosi ir kognityvinių stilių dermės prielaidas ugdant studentų gebėjimus. 2. Remiantis moksliškai aprobuotu instrumentu, parengtu pagal P. Honey ir A. Mumfordo (2006) kognityvinių stilių tipologiją, nustatyti tyrimo dalyvių individualų kognityvinį stilių. 3. Atlikti kokybinį tyrimą ir interviu metu nustatyti tyrimo dalyvių (kolegijos studentų) požiūrį į studentų gebėjimų ugdymą, taikant personalizuotą mokymąsi atsižvelgiant į respondentų individualų kognityvinį stilių bei didaktinių ir mokymosi metodų dermę. 4. Parengti rekomendacijas, skirtas personalizuoto mokymosi taikymui, atsižvelgiant į individualius kognityvinius stilius. Pagrindiniai tyrimo rezultatai. Nustatyta, kad mokymosi personalizavimas studijų metu pomėgių, poreikių, kognityvinių stilių aspektu nėra patenkinamas. Tačiau, naudojantis informacinėmis komunikacijos technologijomis (Pvz. Moodle platforma, Zoom konferencijų ryšiu) studijų procese jų teikiamos galimybės personalizuotam mokymuisi išsiplečia dėl tokių veiksnių: lankstus laikas ir erdvė, studentų ir dėstytojų refleksyvi sąveika, mokymosi turinio ir studijų, bei mokymosi proceso personalizavimo. Kognityvinių stilių ir personalizuoto mokymosi dermė gali būti veiksminga, ugdant studentų gebėjimus bei gali būti taikoma individualizuojant mokymąsi, tobulinant mokėjimo mokytis kompetenciją arba kuriant adaptyvias ir rekomendacines mokymosi aplinkas.
The scientific problem is how to develop students' abilities through personalized teaching, taking into account individual cognitive styles? The aim of the research: to theoretically analyze and empirically reveal the application of personalized learning, taking into account the individual cognitive style of the learner, developing their abilities abilities. The object of the research is the cognitive learning style of college students and the application of personalized learning in developing their abilities. Objectives of the research: 1. To analyze the scientific literature and reveal the theoretical assumptions of the harmony of personalized learning and cognitive styles in developing students' abilities. 2. To determine the individual cognitive style of the study participants on the basis of a scientifically approved tool developed according to the typology of cognitive styles of P. Honey and A. Mumford (2006). 3. To carry out a qualitative research and during the interview to determine the attitude of the research participants (college students) to the development of students 'abilities, applying personalized learning taking into account the respondents' individual cognitive style and didactic and learning methods. 4. Develop guidelines for the application of personalized learning, taking into account individual cognitive styles. The main results of the research. It was found that personalization of learning during studies in terms of hobbies, needs, cognitive styles is not satisfactory. However, the use of information communication technologies (eg Moodle platform, Zoom via conference) in the study process expands their opportunities for personalized learning due to the following factors: flexible time and space, reflexive interaction of students and teachers, personalization of learning content and studies and learning process. The coherence of cognitive styles and personalized learning can be effective in developing students ’abilities and can be applied to individualize learning, improve learning to learn competencies, or create adaptive and referral learning environments.