Options
Asmenų su negalia švietimas andragogų profesionalizacijos aspektu
Lesauskaitė, Gintarė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Probleminiai tyrimo klausimai: kokia asmenų su negalia suaugusiųjų švietimo būklė Lietuvoje? kokie galimi andragogų, teikiančių paslaugas asmenims su negalia, profesionalizacijos keliai t.y. galimybės? Tyrimo objektas – asmenų su negalia švietimas ir andragogų profesionalizacija. Darbo tikslas – teoriškai išanalizuoti ir empiriškai atskleisti suaugusių asmenų, turinčių negalią, švietimą andragogų profesionalizacijos aspektu. Tyrimo hipotezė – profesionalizacijos kelių tikslingumas, sujungiant praktinę veiklą ir refleksiją, gali padėti andragogams, teikiantiems suaugusiųjų švietimo paslaugas asmenims su negalia, užpildyti teorinio pasirengimo spragas. Uždaviniai: 1) Išnagrinėti suaugusių asmenų su negalia švietimo ir socialinės integracijos problematiką. 2) Išsiaiškinti suaugusių asmenų su negalia švietimo efektyvinimo veiksnius. 3) Apibūdinti andragogų profesionalizaciją ir jos tikslingumo aspektus. 4) Atlikti empirinį tyrimą ir išanalizuoti andragogų požiūrį į jų profesionalizacijos galimybes. Pagrindiniai tyrimo rezultatai. Emprinis tyrimas patvirtino hipotezę - profesionalizacijos kelių tikslingumas gali padėti andragogams, teikiantiems suaugusiųjų švietimo paslaugas asmenims su negalia, užpildyti teorinio pasirengimo spragas – pasitvirtino. Empirinis tyrimas atskleidė, kad andragogų profesionalizacija, baigus studijas, persikelia į profesinę veiklą, o profesionalizacijos keliai (arba kitaip tariant galimybės) gali būti įvairūs. Tyrimu nustatyta, kad profesionalizacijos keliai gali būti įvairūs : 1.Mokymasis darbo vietoje; 2.Refleksija ir veikla; 3.Refleksija apie veiklą (neišreikštų kompetencijų formalizavimas); 4.Refleksija, skirta veiklai; 5.Organizacijos kultūra ir veikla; 6.Žinių integracija/asimiliacija. Išvardintos profesionalizacijos galimybės leidžia andragogams vystyti turimas kompetencijas, konstruoti profesinį identitetą, sujungiant abu profesionalizacijos kelių tikslingumo aspektus: praktinę veiklą ir refleksiją. Profesionalizacijos galimybių (jos kelių) pasirinkimas reikalingas tada, kai andragogas, teikdamas paslaugas asmenims su negalia, siekia naujų kompetencijų, naujų žinių, reikalingų profesinės veiklos atlikimui (profesionalumas).
Problematic research questions: • What is the state of adult education of persons with disabilities in Lithuania? • What are the possible ways of professionalisation of andragogues providing services to persons with disabilities, i.e. possibilities? The object of the research is the education of persons with disabilities and the professionalization of andragogues. The aim of the work is to theoretically analyze and empirically reveal the education of adults with disabilities from the aspect of andragogy professionalization. The research hypothesis - the expediency of professionalization paths, combining practical activities and reflection, can help andragogues providing adult education services to persons with disabilities to fill the gaps in theoretical preparation. The main results of the research. The empirical study confirmed the hypothesis that the expediency of professionalization pathways can help andragogues providing adult education services to people with disabilities to fill the gaps in theoretical preparation. Empirical research has revealed that the professionalization of andragogues moves into professional activities after graduation, and the pathways of professionalization (or in other words, opportunities) can be varied. The study found that the ways of professionalization can be different: 1. Learning in the workplace; 2. Reflection and activity; 3. Reflection on activities (formalization of unexpressed competencies); 4. Reflection for activities; 5.Organizational culture and activities; 6. Knowledge integration / assimilation. The listed professionalization opportunities allow andragogues to develop their competencies, construct a professional identity, combining both aspects of the purposefulness of professionalization pathways: practical activities and reflection. The choice of professionalization opportunities (its paths) is necessary when an andragogue, while providing services to persons with disabilities, seeks new competencies, new knowledge required for the performance of professional activities (professionalism).