Options
Organizacinės kultūros įtaka gydytojų ir slaugytojų santykiams su pacientais
Alionina, Viktorija |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Tyrimo tikslas - atskleisti tiriamos ligoninės organizacinės kultūros dominuojančius bruožus ir išanalizuoti gydytojų ir slaugytojų santykių su pacientais. Metodika. Kiekybinis tyrimas atliktas 2021 metais gruodžio - sausio mėnesį. Statistinė duomenų analizė atlikta naudojant SPSS (Statistical Package for Social Sciences) statistinę programą. Tyrimas atliktas laikantis etikos principų. Tiriamieji – Klaipėdos X ligoninėje tyrimo vykdymo laikotarpiu dirbantys gydytojai ir slaugytojai, sutikę dalyvauti tyrime. Išvados. Klaipėdos X ligoninėje darbas siejamas su prestižu, pastoviu atlyginimu, socialinėmis garantijomis, galimybe tobulėti ir galimybe realizuoti save. Ligoninėje pripažintos visos minėtos vertybės. Tačiau akivaizdžiausia, tai: profesionalumas, etikos taisyklių prisilaikymas, paslaugų kokybė, komandinis darbas ir bendradarbiavimas. Savo darbe respondentai vadovaujasi tokiomis vertybėmis, kaip profesionalumas, paslaugų kokybė, etikos taisyklių prisilaikymas, komandinis darbas, pagarba ir atsakingumas. Respondentai mano, kad jų vadovas darbe vadovaujasi: profesionalumui, paslaugų kokybe, bendradarbiavimu ir atsakingumu. Ligoninės pripažintos vertybės: dažniausiai matoma kokiomis vertybėmis darbe vadovaujasi kolegos ir su jomis supažindinama įdarbinant. Respondentai tarpusavio santykiuose laikosi privalomų normos, ir siekia bendro tikslo. Santykiuose su vadovu, respondentai mano, kad dažniausiai būdingas sąžiningas, pagarbus elgesys, ir laikomasi etikos kodekso. Ligoninėje gydytojų ir slaugytojų santykiai su pacientai yra labai geri. Gydytojos išskyrė, kad santykiuose su pacientais vadovaujasi empatija ir bendravimu. Slaugytojos išskyrė, kad santykiuose su pacientais vadovaujasi pagarba, empatija ir bendravimu. Gydytojai mano, kad sprendimus, susijusius su ligos gydymu bei slauga, priima tik jie, pacientas šiame procese nedalyvauja. Slaugytojos mano, kad atsakomybę dėl sprendimų, susijusių su paciento gydymu bei slauga turi priimti tik gydytojas ar slaugytojas. Dauguma gydytojų nesutiko, kad be išankstinių nusistatymų jie teikia gydymą ir slaugą pacientams, gyvenantiems pagal kitokį būdą. Dauguma slaugytojų nesutiko, kad atsižvelgia į pacientų norus ir lūkesčius.
Study aim - to reveal the dominant features of the organizational culture of the hospital under study and to analyze the relationships of physicians and nurses with patients. Methodology. Quantitative research was conducted in December-January 2021. Statistical data analysis was performed using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) statistical program. The research was conducted in accordance with ethical principles. Subjects - Physicians and nurses working at X hospital of Klaipeda city during the study period who agreed to participate in the study. Conclusions. At X hospital, were study was conducted, work is associated with prestige, a constant salary, social guarantees, the opportunity to improve and the opportunity to realize oneself. The hospital recognized all of the above values. But the most obvious are: professionalism, adherence to ethical rules, quality of service, teamwork and cooperation. In their work, respondents are guided by values such as professionalism, quality of service, adherence to ethical rules, teamwork, respect and responsibility. Respondents believe that their manager is guided in their work by: professionalism, quality of service, cooperation and responsibility. Values recognized by hospitals: It is common to see the values that colleagues follow at work and to make them known when recruiting. Respondents adhere to binding norms in their relationships, and pursue a common goal. In their dealings with the supervisor, respondents believe that honest, respectful behavior, and adherence to a code of ethics are common. In the hospital, the relationship between physicians and nurses with patients is very good. Physisians indicated that empathy and communication guided relationships with patients. Nurses indicated that respect, empathy, and communication guide their relationships with patients. Physicians believe that decisions related to the treatment and care of the disease are made only by them, the patient is not involved in this process. Nurses believe that responsibility for decisions regarding the treatment and care of a patient should be left to the physicians or nurse alone. Most physicians did not agree that they provide treatment and care to patients living in a different way without prejudice. Most nurses disagreed to take patients ’wishes and expectations into account.