Options
Etikos kodekso taikymo problemos švietimo organizacijose: Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigų atvejo analizė
Žukauskienė, Vilija |
Tyrimo aktualumas ir savalaikiškumas siejasi su pastebimu pranešimų apie neetišką elgesį švietimo organizacijose didėjimu, kurių pasekoje pastebimas etikos kodekso taikymo reikšmingumo didėjimas, o greta to kylančių etikos kodekso taikymo problemų svarba. Tyrime keliama pagrindinė problema: kokios yra etikos kodekso taikymo problemos bendrojo ugdymo mokyklose Klaipėdos mieste? Darbo tikslas – atskleisti etikos kodekso taikymo problemas Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigose aptariant etikos kodekso bei Pedagogo etikos kodekso sampratą, apžvelgiant išskiriamas vertybes, etikos kodekso taikymo galimybes bendrojo ugdymo įstaigose, Pedagogo etikos kodekso taikymo reikšmę švietimo organizacijose bei Pedagogo etikos kodekso taikymo problemas švietimo organizacijose. Išanalizavus etikos kodekso sampratą bei taikymo problemų teorinius aspektus buvo atliktas tyrimas, kurio metu išsiaiškinta Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo įstaigose dirbančių pedagogų bei bendrojo ugdymo įstaigų vadovų nuomonė apie Pedagogo etikos kodekso taikymo problemas švietimo organizacijose, kuris atskleidė, kad bendrojo ugdymo įstaigose susiduriama su etikos kodekso taikymo problema, kad ne visi laikosi etikos kodekse numatytų vertybių, nėra mokoma etikos kodeksą taikyti praktiškai bei etikos kodekso taikymo stebėsenos nevykdymu.
The relevance and timeliness of the study is linked to the perceived increase in reports of unethical behaviour in educational organisations, resulting in an increase in the perceived relevance of the application of the Code of Ethics and the consequent increase in the importance of the problems arising from the application of the Code of Ethics. This study raises a key problem: what are the problems of application of the Code of Ethics in general education schools in the city of Klaipeda? The aim of this thesis is to reveal the problems of application of the Code of Ethics in Klaipeda general education schools, by discussing the concept of the Code of Ethics and the Educator‘s Code of Ethics, by reviewing the values, the possibilities of application of the Code of Ethics in general education institutions, the implications of the application of the Code of Ethics in educational organisations and the application problems of the Educator‘s Code of Ethics in educational organisations. After the analysis of the concept of the Code of Ethics and theoretical aspects of application problems, a study was conducted to find out about the opinion of teachers working in general education institutions and heads of general education institutions in Klaipeda city about the problems of application of the Code of Ethics in educational organisations, which revealed that in general education institutions are encountering problems in applying the Code of Ethics and that not everyone complies with the values set out in the Code of Ethics, that the practical application of the Code of Ethics is not taught and that the application of the Code of Ethics monitoring is not being conducted.