Options
Policijos pareigūnų andragoginės kompetencijos inicijuojant suaugusiųjų švietimą bendruomenėje
Stankus, Nerijus |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Mokslinės literatūros analizė parodė, kad pasigendama išsamesnių tyrimų policijos pareigūnų funkcijų, kompetencijų klausimais inicijuojant suaugusiųjų švietimą bendruomenėje. Mokslinė problemą atspindi šie probleminiai klausimai: Kokios policijos pareigūno funkcijos bendruomenės veikloje? Kokios andragoginės kompetencijos būtinos policijos pareigūnui inicijuojant suaugusiųjų švietimą bendruomenėje? Tyrimo tikslas – teoriniu ir empiriniu aspektais atskleisti policijos pareigūnų andragogines kompetencijas inicijuojant suaugusiųjų švietimą bendruomenėje. Apibendrinta teorinė dokumentų ir empirinio tyrimo analizė leidžia teigti, kad hipotezė pasitvirtino – policijos pareigūno suaugusiųjų švietimo (prevencinė) veikla bendruomenėje vyksta sėkmingai tada, kai policijos pareigūnas kuria prevencinio mokymo ir mokymosi situacijas ir sąlygas suaugusiesiems, konsultuoja, teikia paramą, pagalbą ir kt., o šių veiklų organizavimui ir realizavimui būtina įgyti andragogines kompetencijas: edukacinės, vadybinės, tyriminės bei bendrąsias. Pagrįsta bendruomenės sąmprata, bruožai, neformaliojo švietimo dabartis ir perspektyva, įrodytos policijos pareigūno vykdomos andragoginės funkcijos ir kompetencijos, jų tobulinimas, plėtros galimybės bendradarbiaujant su suaugusiųjų švietėjais, andragogais, kas laiduoja sėkmingą veiklą bendruomenėje. Suaugusiųjų švietimas bendruomenėje labai svarbus jos narių sėkmingam gyvenimui, integracijai į visuomenę. Jame turėtų aktyviai dalyvauti vietos policijos pareigūnas organizuojant ir realizuojant edukacinę prevencinę veiklą, sistemingai bendradariaujant su kitais suaugusiųjų švietimo veikėjais.
An analysis of the scientific literature has shown that there is a lack of more detailed research on the functions and competencies of police officers in initiating adult education in the community. The scientific problem is reflected in the following problematic questions: What are the functions of a police officer in community activities? What andragogical competencies are required for a police officer to initiate adult education in the community? The aim of the research is to reveal the andragogical competencies of police officers in initiating adult education in the community in theoretical and empirical aspects. The generalized theoretical analysis of documents and empirical research allows us to state that the hypothesis has been confirmed - a police officer's adult education (preventive) activities in the community are successful when a police officer creates preventive training and learning situations and conditions for adults, consults, provides support, and for the organization and implementation of these activities it is necessary to acquire andragogical competencies: educational, managerial, research and general. Based on the understanding of the community, features, present and perspective of non-formal education, proven andragogic functions and competencies performed by a police officer, their improvement, development opportunities in cooperation with adult educators, andragogues, which guarantees successful activities in the community. Adult education in the community is very important for the successful life and integration of its members into society. A local police officer should be actively involved in the organization and implementation of educational prevention activities, in systematic cooperation with other actors in adult education.