Options
Andragogo vaidmuo specialius poreikius tenkinančios mokymosi aplinkos kūrimo aspektu
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Darbo tikslas: teoriškai išanalizuoti ir empiriškai pagrįsti andragogo vaidmens svarbą ir reikšmę, kuriant, fizinę negalią turinčių besimokančiųjų specialius poreikius tenkinančią, mokymosi aplinką. Darbe iškelti šie uždaviniai: 1) Išnagrinėti mokymosi aplinkos sampratų įvairovę, apibūdinti asmenų su fizine negalia poreikius tenkinančios mokymosi aplinkos kūrimo svarbą ir ypatumus; 2) Išanalizuoti andragogo veiklos lauką, bei atliekamas funkcijas, vaidmenis, kuriant fizinę negalią turinčių besimokančiųjų specialius poreikius tenkinančią mokymosi aplinką, padedančią negalią turintiesiems integruotis į darbo rinką; 3) Ištirti fizinę negalią turinčių besimokančiųjų požiūrį į andragogo vaidmenį ir specialius poreikius tenkinančios mokymosi aplinkos, skatinančios asmenų, turinčių fizinę negalią integraciją į darbo rinką, kūrimą. Darbe kelta mokslinė problema: koks yra andragogo vaidmuo, kuriant, fizinę negalią turinčių, besimokančiųjų specialius poreikius tenkinančią mokymosi aplinką? Tyrimo objektas – andragogo vaidmuo ir fizinę negalią turinčių besimokančiųjų specialius poreikius tenkinančios mokymosi aplinkos kūrimas. Šiuo tyrimu siekta teoriniu ir empiriniu aspektu išnagrinėti andragogo vaidmens svarbą ir reikšmę, kuriant, fizinę negalią turinčių besimokančiųjų specialius poreikius tenkinančią, mokymosi aplinką, skatinančią, fizinę negalią turinčių, besimokančiųjų integraciją į darbo rinką. Analizuota mokslinė ir metodinė literatūra, fokus grupės diskusijos metodu atliktas kokybinis tyrimas su besimokančiaisiais. Darbe iškelta hipotezė, kad andragogo atliekami vaidmenys gali būti svarbūs, kuriant, specialius poreikius tenkinančią, mokymosi aplinką, kuri padėtų negalią turintiems besimokantiesiems integruotis į darbo rinką, išanalizavus tyrime dalyvavusių informantų nuomonę, pasitvirtino. Sudarius visas reikiamas sąlygas mokymosi procese ir darbo rinkoje, fizinę negalią turinčiam besimokančiajam atsivertų puikios karjeros galimybės, jam būtų suteikta galimybė aktyviai dalyvauti savo bendruomenės visuomeniniame gyvenime. Besimokančiųjų nuomone svarbiausias yra fizinę negalią turinčio žmogaus padėties darbo rinkoje suvokimas ir supratimas.
The aim of the study is to theoretically analyze and empirically substantiate the importance of the role of andragogue in creating a learning environment that meets the special needs of physically disabled learners. The paper raised the following tasks: 1) To analyze the diversity of concepts of learning environment, to describe the importance and peculiarities of creation of learning environment for people with physical disabilities; 2) To analyze the field of the activity of andragogue and the roles involved in creating a learning environment that meets the special needs of learners with physical disabilities, helping physically disabled people to integrate into the labor market; 3) To study the attitude of physically disabled learners of the role of andragogue and the development of a learning environment that fosters the integration of people with physical disabilities into the labor market. In the thesis the analysis of scientific and methodical literature was performed and the focus group - interview method was chosen for the research. The scientific problem at work: what is the role of andragogue in creating a learning environment that meets the special needs of people with physical disabilities? The object of the research is the role of andragogue and the creation of a learning environment that meets the special needs of learners with physical disabilities. The aim of this study was to analyze the importance of the role of andragogue in the theoretical and empirical aspects of creating a learning environment that promotes the integration of learners with physical disabilities into the labor market. Scientific and methodological literature was analyzed, qualitative research with learners was carried out using the focus group discussion method. After analyzing the opinion of the informants‘ who participated in the research, the hypothesis has been confirmed: the roles performed by andragogue can be important in creating a learning environment that meets the special needs that would help disabled learners to integrate themselves into the labor market. Having all the necessary conditions in the learning process and in the labor market, a learner with physical disabilities would have an excellent career opportunities and be able to participate actively in the public life of their community. In the learners‘ opinion, understanding of the situation of a person with physical disability in the labor market is the most important factor in creating learning environment that meets the special need of physically disabled learners.