Options
Maišelio tipo baterijos aušinimo sistemos tyrimas
Pasaulinė oro tarša 𝐶𝑂2 yra vienas iš didžiausių iššūkių kovojant su klimato kaita, nes būtent anglies dioksidas yra viena iš pagrindinių globalinio atšilimo priežasčių. Didžioji taršos dalis susideda iš energetikos, pramonės bei transporto sektorių. Transporto sektorius dėl ypač intensyvaus iškastinio kuro naudojimo yra atsakingas už beveik ketvirtadalį anglies dioksido emisijos, todėl šio sektoriaus dekarbonizacija yra ypatingai svarbus žingsnis kovojant su globaliniu atšilimu. Elektrinių transporto priemonių skatinimas transporto sektoriuje įgauna ypatingą reikšmę įgyvendinant Europos Žaliojo kurso tikslus. Elektrinės transporto priemonės lyginant su transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliais išmeta ženkliai mažiau anglies dioksido, yra efektyvesnės naudojant energiją bei padeda formuoti tvarios energetikos modelį. Nepaisant to, kad ETP ženkliai prisideda prie ženklaus transporto sektoriaus 𝐶𝑂2 emisijų mažinimo, plėtojant šių transporto priemonių technologijas susiduriama su iššūkiais, ypač susijusiais su baterijų celių paviršiaus temperatūrų palaikymu optimaliame 15-35 ℃ diapazone. Šių temperatūrų viršijimas eksploatavimo metu mažina veikimo efektyvumą, pačių baterijų celių tarnavimo laiką bei kelia pavojų saugumui. Norint palaikyti baterijų celių darbą optimaliame režime ETP gamintojai naudoja įvairius baterijų celių aušinimo būdus: pasyvus aušinimas oru, aktyvus aušinimas oru bei aktyvus aušinimas skysčiu. Tinkamos sistemos parinkimas priklausomai nuo numatytų eksploatavimo sąlygų didina ETP efektyvumą bei užtikrina baterijų celių ilgaamžiškumą.
Global air pollution by CO₂ is one of the biggest challenges in combating climate change, as carbon dioxide is one of the main causes of global warming. The majority of pollution comes from the energy, industrial, and transportation sectors. The transportation sector, due to the particularly intensive use of fossil fuels, is responsible for nearly a quarter of carbon dioxide emissions, making the decarbonization of this sector a particularly important step in fighting global warming. Promoting electric vehicles in the transportation sector plays a crucial role in achieving the goals of the European Green Deal. Compared to internal combustion engine vehicles, electric vehicles emit significantly less carbon dioxide, are more energy-efficient, and help to shape a sustainable energy model. Despite the significant contribution of electric vehicles to reducing CO₂ emissions in the transportation sector, developing these vehicle technologies faces challenges, especially related to maintaining battery cell surface temperatures in the optimal range of 15-35℃. Exceeding these temperatures during operation reduces efficiency, shortens battery cell lifespan, and poses safety risks. To maintain battery cell operation in an optimal mode, EV manufacturers use various battery cell cooling methods: passive air cooling, active air cooling, and active liquid cooling. Selecting the appropriate system based on the intended operating conditions increases EV efficiency and ensures battery cell longevity.