Options
Švenčionių rajono pedagogų fizinio aktyvumo ir vidinės darnos sąsajos
Maliuševskienė, Gintarė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Visame pasaulyje pripažinta, kad pedagogo specialybė – įtemptas darbas. Pedagogams tenka dirbti su didelės apimties mokinių klasėmis, darbo vietoje neretai tenka dirbti viršvalandžius norint, kad būtų laiku atliktos įvairios užduotys, dažnai yra administracinio darbo, neretai teigiama, kad jų uždarbis neatitinka įdedamo darbo sąnaudų, patiriamo streso, o visuomenės reikalavimai šios profesijos atstovams yra itin aukšti. Dažnas pedagogas savo darbe susiduria su stresu ir profesiniu perdegimu, o ilgainiui gali pasireikšti emocinis išsekimas, prastėjanti fizinė sveikata, bendravimo sutrikimai, nepasitenkinimas darbu ir šie veiksniai gali paveikti mokinių savijautą, todėl yra labai svarbu išsiaiškinti kaip, nepaisant visų šių iššūkių, galima išlaikyti gerą pedagogų sveikatą ir ją stiprinti. Tyrime analizuojamas Švenčionių rajono gimnazijų pedagogų fizinis aktyvumas ir vidinė darna. Empirinio tyrimo metu nustatyta, kad laisvalaikio metu, vidutinio intensyvumo fizinė veikla daro teigiamą poveikį vidinei darnai. Nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai tarp fiziškai aktyvių pedagogų ir vidinės darnos komponentų: suprantamumo, kontrolės ir prasmės jausmo. Fiziškai aktyvesni pedagogai rečiau jaučiasi pasimetę ir nežino, kaip elgtis įvairiose situacijose, geriau suvokia savo mintis ir jausmus, rečiau susiduria su emocijų valdymo problemomis, dažniau atranda prasmės ir motyvų savo veikloje. Šie pedagogai mato gyvenimo iššūkius kaip suprantamus, tiki, kad turi pakankamai jėgų kontroliuoti situacijas ir turi motyvų (įžvelgia prasmę) įveikti sunkumus, lyginant su tokia veikla neužsiimančiais pedagogais. Atsakant į empirinės dalies probleminius klausimus, nustatyta, kad daugumos pedagogų darbas nėra susijęs su vidutinio intensyvumo fizine veikla, tačiau net pusė respondentų – 50 proc., susisiekimo tikslais renkasi aktyvų fizinės veiklos būdą (važiavimą dviračiu arba ėjimą pėsčiomis). Atlikus rezultatų analizę, pastebėta, kad didelio intensyvumo fizine veikla laisvalaikiu užsiima 37,88 proc. pedagogų, o vidutinio intensyvumo fizine veikla – 63,63 proc. visų apklaustųjų, taip pat, paaiškėjo, kad per dieną respondentai sėdi vidutiniškai 5 valandas.
Pedagogues often face high levels of stress and professional burnout in their work. As they are responsible for the education of the next generation, it is important to explore the factors that help educators cope with stress and maintain their mental and physical health. Pedagogues have to work with large classes of students, they often have to work overtime in the workplace to carry out various tasks, there is often administrative work, their earnings are often not commensurate with the cost of the work they put in, and the demands of society are particulary high. Long-term stress can lead to emotional exhaustion, poor physical health, communication problems, job dissatisfaction, and these factors can affect students well-being, therefore, it is very important to find out, in spite of all these challenges, the good health of pedagogues can be maintained and strengthened. The study examined the pedagogues of Švenčionys district gymnasiums. The study found that during leisure time, moderate – intensity physical activity has a positive effect on internal sustainability. Statistically significant differences were found between physically active pedagogues and the components of internal coherence: comprehension, control, and sense of meaning. More physically active pedagogues are less likely to feel confused and do not know how to behave in various situations, are more aware of their thoughts, are less likely to encounter emotion management problems, and are more likely to discover meanings and motives in their activities. Answering the problematic questions of the empirical part, it was found that the work of mos pedaqoques is not related to moderate-intensity physical activity, but even half of the respondents – 50 percent, for communication purposes choose an active physical activity (cycling or walking). The thesis consists of an introduction, theoretical and empirical parts, conclusions, recommendations and references. The analysis of the results showed that 37,88 percent of pedagogues are engaged in hight-intensity physical activity and 63,63 percent of all respondents are engaged in moderate-intensity physical activity, and it was found that respondents sit for an average of 5 hours per day.