Options
Miesto autobuso kompozitinio kėbulo deformacijų informacinės sistemos kūrimas
Tadaras, Mantas |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Kompozitinės medžiagos vis labiau naudojamos įvairių rūšių transporto priemonėse dėl savo savybių lyginant su tradicinėmis medžiagomis. Tačiau kompozitinėse medžiagose nėra aiški jų patvarumo riba. Todėl pasiekusios tam tikrą deformacijų skaičių, kompozitinės medžiagos pasižeidžia, todėl yra svarbu fiksuoti kompozitinėse medžiagose įvykstančias deformacijas, kad išvengti katastrofinių padarinių. Išnagrinėjus kompozitines medžiagas, jų deformacijos matavimo būdus ir panašias sistemas yra iškeliami reikalavimai ir pasiūlymai naujai kuriamos kompozitinio kėbulo deformacijų informacinei sistemai. Kuriama sistema susideda iš dviejų pagrindinių dalių: deformacijų fiksavimo mazgo ir jų išorinės informacinės sistemos. Testavimo metu prototipas buvo išskaidytas į dvi atskiras dalis: deformacijos mazgo ir išorinės informacinės sistemos testavimą. Deformacijos mazgo testavime buvo atliktas kiekvieno programinės įrangos modulių testavimas. Deformacijos fiksavimo modulio testavimo metu deformacijų fiksavimų duomenys buvo sulyginti su komerciškai prieinamu įtempiu matuokliu Spider8. Deformacijų išsaugojimo modulyje buvo atliktas SD kortelės testavimas, o deformacijos išsiuntimo metu buvo patikrintas duomenų išsiuntimas MQTT protokolu. Išorinės informacinės sistemos testavimo metu buvo patikrinti funkciniai reikalavimai ir atliktas suderinamumo testas su įvairiais įrenginiais ir naršyklėms. Po to bendras sistemos prototipas yra išbandomas realiomis sąlygomis integravus į elektrinio miesto autobuso „Dancer" kėbulą.
Composite material are increasingly used in various types of transport due to their properties compared to traditional materials. However, in composite materials there are no endurance limit to their durability. Therefore, after reaching certain number of deformations, the composite materials are damaged. So it is important to record occurring deformations in composite materials to avoid catastrophic consequences. After analyzing composite materials and their deformations measurement systems, requirement and suggestions for the new composite body deformation system was created. The developed system consists of two parts: deformation measurement device and external information system, Testing was divided into two seperate parts: deformation measurement device and external information system. In the deformation measurement device every software module was tested. During testing of the strain measurement data was compared with commercially available strain gauge Spider8. During deformation strain saving testing, SD card was tested and finally strain data transimission was tested using MQTT protocol. During external information system the functional requirements were checked. Also compalitity test was performed with various devices and browsers. Then prototype was integrated into the body of electric city bus „Dancer“ and tested in real conditions.