Options
Visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos personalo profesionalumo ugdymo ir pasitenkinimo darbu sąsajos
Balčiūnaitė, Liveta |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Darbo tikslas. Teoriškai išanalizuoti ir empiriškai atskleisti profesionalumo ugdymo ir pasitenkinimo darbu sąsajas sveikatos priežiūros įstaigoje. Tyrimo metodika. 2019 m. lapkritį – 2020 m. vasarį atliktas kiekybinis tyrimas, apklausa raštu. Anketos buvo dalintos trijose Klaipėdos miesto ligoninėse, apklausiant bendrosios praktikos slaugytojus. Tyrimu siekta išsiaiškinti slaugytojų pasitenkinimo darbu ir profesionalumo ugdymo sąsajas, kaip ir kiek dažnai slaugytojai tobulina profesinę kvalifikaciją. Apklausos duomenų analizės rezultatai pateikiami lentelėse ir paveiksluose. Tyrimo rezultatai. Atliktas tyrimas atskleidė, kad 96 proc. apklaustųjų tobulina savo kvalifikaciją. Profesionalumo ugdyme bendrosios praktikos slaugytojai nedalyvauja arba dalyvauja mažiau nei norėtų daugiausiai dėl to, kad už kursus reikia mokėti iš savo atlyginimo ir dėl didelio darbo krūvio nelieka laiko. Nustatyta, kad slaugytojų pasitenkinimas darbu statistiškai reikšmingai koreliuoja su penkiais iš septynių dažniausiais profesinės kvalifikacijos tobulinimo būdais. Bendrosios praktikos slaugytojai jaučia didesnį pasitenkinimą darbu, kuomet dažniau savarankiškai ieško informacijos, konsultuojasi bei dalinasi patirtimi su kolegomis ir jaučia mažesnį pasitenkinimą, kuomet dalyvauja mokslinėse konferencijose bei lanko profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus. Išvada. Bendrosios praktikos slaugytojai jaučia didesnį pasitenkinimą darbu, kai gali laisvai rinktis profesinės kvalifikacijos kėlimo būdą ir nėra įpareigoti lankyti tobulinimosi kursų.
The aim of the thesis. To theoretically analyse and empirically reveal the correlations of the development of professionalism and satisfaction with work in the healthcare institution. Research methodology. On November 2019 – February 2020, there had been conducted a quantitative research – a survey in writing. The surveys had been handed out in three Klaipėda city hospitals, questioning the general practice nurses. With the research, it was aimed to determine the correlations of the satisfaction with work and the development of professionalism of the nurses, how and how often do nurses improve their professional qualification. The results of the data analysis of the survey are presented in tables and images. The results of the research. The conducted research revealed that 96 pct. of the people that were questioned improve their qualification. The general practice nurses do not participate in the development of professionalism or participate less than they would want to mostly because the courses must be paid out of their own salary and no time remains due to the heavy workload. It had been determined that the satisfaction of nurses statistically meaningfully correlates with five out of seven most common methods of developing professional qualification. The general practice nurses feel a greater satisfaction with their work when they search for information independently more often, when they consult and share experience with colleagues and feel less satisfaction when they participate in scientific conferences and attend the professional qualification improvement courses. The conclusion. The general practice nurses feel a greater satisfaction with work when they can freely choose the means of raising the professional qualification and are not obliged to participate in self-improvement courses.