Options
Tarprinkiminė politinių partijų komunikacija internete: Lietuvos Respublikos parlamentinių partijų komunikacijos tyrimas
Choromanskytė, Jurgita |
Janavičienė, Daiva | Recenzentas / Rewiewer |
Bučinskas, Antanas | Recenzentas / Rewiewer |
Šiame moksliniame darbe nagrinėjama Lietuvos Respublikos parlamentinių politinių partijų komunikacija internete ne rinkimų agitaciniu laikotarpiu. Darbo tikslas yra nustatyti, ar parlamentinės partijos išnaudoja interneto ir socialinių medijų teikiamas galimybes politinės komunikacijos tikslams pasiekti: informuoti, įtikinti ir mobilizuoti potencialius rinkėjus. Mokslinio darbo tyrimas susideda iš dviejų dalių. Pirmojoje yra matuojamas ir vertinamas politinių partijų tinklalapių, jų dizaino ir sprendinių funkcionalumas, remiantis anksčiau atliktais R. Gibson (2003) ir P. Norris (2003) tyrimais. Antrojoje yra analizuojama ir interpretuojama politinių partijų komunikacijos Facebook socialiniame tinkle galimybės pagal septynis „Korio“ modelio elementus, aprašytus J. H. Kietuman (2013). Moksliniame darbe teigiama, kad moderni politinė komunikacija yra orientuota į žmogų ir vyksta nepertraukiamai. Informacinių technologijų amžiuje tai geriausiai užtikrina internetas ir socialinės medijos. Tyrimo metu atskleista, kad LR parlamentinės politinės partijos naudoja naująsias medijas kasdienėje komunikacijoje. Tačiau, vos kelios daro tai disciplinuotai ir orientuodamos komunikaciją į aktyvų keitimąsi nuomonėmis bei nepertraukiamą bendravimą su visuomene. Geriausiai interneto ir socialinių medijų teikiamas galimybes išnaudoja opozicijoje esančios politinės partijos.
This Master thesis is an examination and a comparative analysis of Lithuanian parliamentary political parties’ communication on the internet in a season when no elections take place. The aim is to determine whether political parties exploit the opportunities provided by the Internet and Social Media tools to inform, persuade and mobilize potential voters. The research consists of two parts. First, political party websites are investigated to determine the level of functionality, design and delivery. Second, parties’ Facebook pages are unpacked using the honeycomb model of seven functional building blocks helping to evaluate the relevance of their social communication. It is argued that modern political communication returns to the people-intensive permanent campaigns and Internet with Social Media are the tools driving this change. The study reveals that Lithuanian parliamentary political parties exploit the new media tools in their daily communication to the masses. However, only a few reveal having strategic and disciplined orientation towards engaging democratic model of communication.