Options
Asmeninės karjeros valdymo kompetencijos ugdymas universitetinėse studijose
Bergaudienė, Aušrinė |
Šiandieną vis labiau svarbi tampa asmeninė karjera bei jos valdymas. Karjeros planavimas – visą gyvenimą trunkantis procesas. Tam, kad atsidūręs globalių pokyčių kontekste žmogus nepasimestų ir galėtų sėkmingai planuoti savo karjerą, švietimo institucijoms iškyla uždavinys ugdyti asmeninės karjeros valdymo kompetenciją. Taigi, universitetai turi prisidėti prie studentų asmeninės karjeros valdymo kompetencijos ugdymo. Tyrimo problema – kokie ir kaip asmeninės karjeros valdymo kompetenciją laiduojantys gebėjimai gali būti ugdomi universitetinėse studijose? Tyrimo objektas – studento asmeninės karjeros valdymo kompetencijos ugdymas. Tyrimo tikslas – teoriškai ir empiriškai išanalizuoti studentų asmeninės karjeros valdymo kompetencijos ugdymą Klaipėdos universiteto studijose. Naudojant teorinės analizės, interviu ir jų analizės, anketinės apklausos metodą bei tyrimo rezultatų apdorojimui taikant statistinę duomenų analizę, darbe išanalizuotos asmeninės karjeros valdymo kompetencijos ugdymo universitetinėse studijose teorinės prielaidos, atskleistas karjeros specialistų, dėstytojų bei studentų požiūris į asmeninės karjeros kompetencijos ugdymą universitete. Tokiu būdu į problemą pažvelgta visapusiškai. Darbe keliama hipotezė, jog universitete asmeninės karjeros valdymo kompetencijos ugdymas bus sėkmingas, jeigu studijų procese (mokymo, konsultavimo ir asmeninės patirties įgijimo metu) padedant dėstytojams ir karjeros specialistams bus ugdomi savęs pažinimo, karjeros galimybių tyrinėjimo bei karjeros sprendimų priėmimo gebėjimai, pasitvirtino. Asmeninės karjeros valdymo kompetenciją laiduojantys savęs pažinimo, karjeros galimybių tyrinėjimo, karjeros sprendimų priėmimo gebėjimai universitetinėse studijose gali būti ugdomi mokymo, konsultavimo bei studentų asmeninės patirties įgijimo metu. Už karjeros valdymo kompetencijos ugdymą ir plėtotę universitete atsakingi visi studijų proceso dalyviai. Apibendrinant empirinio tyrimo rezultatus, galima teigti, jog KU prie šios kompetencijos ugdymo prisideda tiek karjeros specialistai, tiek dėstytojai, tiek patys studentai. Tyrimas atskleidė, jog KU studentai šią kompetenciją yra įgiję iš dalies, padedami dėstytojų paskaitų metu, bei savarankiškai, per asmeninę patirtį. Tik maža dalis studentų asmeninės karjeros valdymo kompetenciją įgijo padedami karjeros specialistų. Į karjeros specialistus mažai studentų kreipiasi dėl informacijos apie teikiamas paslaugas trūkumo, bei dėl to, jog nejaučia poreikio tokioms paslaugoms.
In today’s world, more and more importance is placed on personal career and its management. Career planning is a lifelong process. A person can easily get lost in the context of global change, therefore, in order to avoid this and to have a successful career plan educational institutions pursue an objective to develop personal management competence. Consequently, universities need to contribute to the development of students’ personal career management. Research question – what skills that guarantee personal career management competencies can be developed at university and how? Subject of research – the development of personal career management competence of a student. Research aim is to analyse on both theoretical and empirical aspects the development of personal career management competencies of students’ at Klaipėda University. By means of theoretical analysis, interviews and their analyses, survey method and statistical data analysis for processing the results, some theoretical assumptions regarding the development of personal career management competencies at universities have been analysed in detail in this final thesis. In addition to this, the attitudes of career specialists, lecturers as well as students towards the development of personal career competence at the university have been revealed. All this helped to approach the research question comprehensively. There is a hypothesis put forward in the thesis predicting that a university could offer successful development of personal career management competence if lecturers and career professionals helped the students to develop self-cognition skills, also abilities to search career opportunities and make career decisions in the study process (teaching, consulting and gaining personal experience). This hypothesis has been confirmed. Self-cognition skills as well as abilities to search career opportunities and make career decisions during university studies that guarantee personal career management competence can be developed through teaching, consulting and gaining personal experience. All the university members participating in the study process are considered to be responsible for the development and growth of personal career competence. Taking the empirical data into consideration, it is possible to draw a conclusion that Klaipėda University lecturers, career specialists as well as students themselves make a contribution to the development of the aforementioned competence. The research shows that the students at Klaipėda University have achieved this competence only partly and with the help of their lecturers during lectures and also independently through their personal experience. Only a small amount of students have acquired personal career management competence with the help of career specialists. Few students call upon them for advice due to the lack of information on their services provided and because the students feel no need for such services.