Options
Mediacijos (tarpininkavimo) metodo taikymo galimybės, sprendžiant konfliktus tarp mokinių progimnazijoje
Vaičiukauskienė, Normantė |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Viena iš aktualiausių problemų, su kuriomis susiduria mokiniai – konfliktai. Mokykla yra ne tik susibūrimo vieta, bet ir kur kyla, atnešami konfliktai iš šalies. Mokyklos misija, spręsti konfliktus taikiu būdu (Will, Ramdohr ir kt., 2015). Čiuladienės G. (2018) atliktu tyrimu nustatyta, kad net kas antras mokinys teigė, kad konfliktas yra jam įprastas reikškinys, nes jis konfliktuoja bent kartą per dieną. Jei nekonfliktuoja, tai bene kiekvienas tampa bendaamžių konflikto liudininku. Užtikrinant saugią, motyvuojančią mokymosi aplinką, svarbu suteikti mokiniams tinkamą pagalbą. Konfliktų sprendimo būdų esti įvairių, tačiau mediacija (tarpininkavimas) yra vienas naujesnių sprendimo metodų mokykloje. Šiame darbe analizuojama pagalbos teikimo galimybės ugdytiniams – per mediacijos procesą. Norint užtikrinti palankią mokymosi aplinką ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, svarbu tampa šio proceso įgyvendinimo galimybės ugdymo institucijose. Neabejojama mediacijos poceso nauda, tačiau Lietuvoje šis metodas dar yra naujas, ypatingai ugdymo institucijose, nenaudojamas taip plačiai, kaip užsienio šalyse. Tad, svarbu nagrinėti mediacijos proceso taikymo galimybes, pabrėžiant, šio proceso naudą švietimo institucijose.
One of the most pressing problems students face is conflict. The school is not only a gathering place, but also where conflicts arise from the country. The school’s mission is to resolve conflicts peacefully (Will, Ramdohr et al., 2015). A study conducted by Čiuladienė G. (2018) found that even every second student stated that conflict is a common significance for him because he conflicts at least once a day. If it does not conflict, then almost everyone becomes a witness to peer conflict. Providing appropriate support for students is important to ensure a safe, motivating learning environment. In order to expand the possibilities of the mediation (mediation) method in progymnasiums, it is proposed to train support specialists, teachers to apply this method, and to seek to disseminate information about the method. This work analyzes the possibilities of providing assistance to students - through the mediation process. In order to ensure a favorable learning environment not only for students but also for teachers, the possibility of implementing this process in educational institutions is becoming important. There is no doubt about the benefits of the mediation process, but in Lithuania this method is still new, especially in educational institutions, it is not used as widely as in foreign countries. Therefore, it is important to examine the possibilities of applying the mediation process, emphasizing the benefits of this process in educational institutions.