Options
Optimalus Europinės geležinkelio vėžės pritaikymas Klaipėdos uoste
Paulauskas, Vytautas |
Konsultantas / Consultant |
Šiame magistro darbe nagrinėjama europinės geležinkelio vėžės integracijos į Klaipėdos uosto transporto sistemą tema. Analizuojama europinės geležinkelio vėžės, atitinkančios 1435 mm standartinį plotį, integracijos į Klaipėdos uosto infrastruktūrą galimybės ir iššūkiai. Tyrimas atliekamas remiantis analitiniu hierarchijos procesu (AHP), kuris leidžia objektyviai įvertinti skirtingas pritaikymo alternatyvas ir pasirinkti optimaliausią sprendimą. Darbe apžvelgiama esama uosto ir geležinkelių infrastruktūra. Taip pat analizuojami uostui ir regionui svarbūs geopolitiniai veiksniai, turintys įtakos infrastruktūros plėtrai. Magistro darbe nagrinėjami ne tik techniniai, bet ir ekonominiai bei tvarumo aspektai. Darbe atlikta kito panašaus atvejo uoste analizė. Barselonos uostas, kur europinė vėžė jau integruota į uosto veiklą, suteikia galimybę palyginti įvairias praktikas ir iš jų pasimokyti. Galiausiai, remiantis AHP metodologija ir atlikta ekspertų apklausa, darbe formuluojamos išvados dėl optimaliausios alternatyvos, bei yra pateikiamos autoriaus ir ekspertų rekomendacijos. Šio magistro darbo rezultatai, nors ir atlikti mokymosi tikslai, yra pirminis žingsnis į Klaipėdos uosto geležinkelio kelyno pritaikymą europinei geležinkelio vėžei, netolimoje ateityje.
This master's thesis examines the integration of the European railway track into the transportation system of the Port of Klaipėda. It explores the opportunities and challenges associated with the integration of the European track standard of 1435 mm into the port's infrastructure. The study utilizes the Analytical Hierarchy Process (AHP) to objectively assess various adaptation alternatives and to identify the most optimal solution. The thesis provides a comprehensive review of the existing port and railway infrastructure and analyzes significant geopolitical factors that influence infrastructure development in the region. The thesis not only examines technical aspects, but also economic and sustainability facets of the European railway track adaptation. It includes a case study analysis of another port, notably the Port of Barcelona, where the European track has already been integrated into port operations. This example allows for learning from various practices. Ultimately, based on the AHP methodology and an expert survey, the thesis formulates conclusions regarding the most optimal alternative and presents recommendations from both the author and experts. Although this master's thesis is conducted for educational purposes, its findings represent a preliminary step towards adapting the railway tracks in the Port of Klaipėda for the European railway gauge in the near future.