Options
Efektyvus darbuotojų mokymasis profesionalumo tobulinimo perspektyvoje
Mokslinė problema – kaip efektyviai organizuoti ir realizuoti prekybos vadovų mokymąsi profesionalumo tobulinimo perspektyvoje? Tyrimo objektas – prekybos vadovų efektyvus mokymasis ir profesionalumas. Tyrimo tikslas – teoriniu ir empiriniu aspektu išanalizuoti prekybos vadovų efektyvaus mokymosi galimybes profesionalumo tobulinimo perspektyvoje. Tyrimo uždaviniai: 1) Teoriniu aspektu išanalizuoti darbuotojų efektyvų mokymąsi profesionalumo tobulinimo perspektyvoje; 2) Ištirti prekybos vadovų požiūrį į efektyvų mokymąsi profesionalumo tobulinimo perspektyvoje; 3) Atlikti ,,X” prekybos institucijos atvejo analizę (vieno atvejo), tikslu nustatyti efektyvaus mokymosi galimybes profesionalumo tobulinimo aspektu. Šis tyrimas grindžiamas šiomis metodologinėmis nuostatomis: Transformatyvaus mokymosi teorija (Mezirow, 1991; Siebert, 2011 ir kt.), kurios esmė - veikimas, o veikiant lemiamas veiksnys naujai prasmės perspektyvai suvokti. Jo metu paliečiamos trys mokymosi sritys: kognityvinė, afektyvinė, socialinė. Humanistinė mokymosi teorija, kuri grindžiama humanistinėmis pedagogikos ir psichologijos nuostatomis (Rogers, 1961; Maslow, 1967), kuriose akcentuojama žmogaus asmenybės svarba, atskleidžiančiomis suaugusio žmogaus mokymosi potencialą, išryškinančiomis efektyvaus mokymosi prielaidas. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė; apklausa (anketavimas); atvejo analizė. Darbo naujumas, teorinis ir praktinis reikšmingumas. Pagrįsta profesionalumo tobulinimo perspektyvoje samprata, profesionalumo tobulinimo strategijos, būdai, prekybos vadovų efektyvaus mokymosi būdai per mokymąsi motyvuojančius veiksnius profesionalumo tobulinimo perspektyvoje. Parengta kiekybinio tyrimo metodika ir atvejo analizė galėtų pasitarnauti prekybos vadovų efektyviam mokymuisi profesionalumo tobulinimo perspektyvoje organizacijoje ir už jos ribų. Parengtas aprašas galėtų būti vertingas ir kitoms prekybos organizacijoms, pasinaudojant efektyvaus mokymosi strategijas ir būdus, realizuojant savąsias profesionalumo tobulinimo programas, vertinimus. Parengtos rekomendacijos efektyvaus prekybos vadovų mokymosi profesionalumo tobulinimo perspektyvoje.
Thesis problem: how to effectively organise and realise trade supervisors’ learning perspective of professionalism improvement. Thesis object: trade supervisor’s effective learning and professionalism. Thesis purpose: theoretically and empirically analyse trade supervisor’s effective learning abilities of professionalism improvement. Thesis tasks: 1) To theoretically analyse workers’ effective learning perspective of professionalism improvement; 2) To analyse trade supervisor’s view on effective learning perspective of professionalism improvement; 3) To analyse „X“ trade institution’s occurrence, to identify effective learning possibilities of professionalism improvement aspect. The research is based on these methodological provisions: Transformative learning theory (Mezirow, 1991; Siebert, 2011, etc.) the point – action, and acting it determines factor for a new perception perspective. There are touched three learning spheres: cognitive, affective and social. Humanitarian learning theory, which is based on humanitarian pedagogy and psychology provisions (Rogers, 1961; Maslow, 1967), in which it is accented a person’s personality importance, revealing adult person’s learning potential, highlighting effective learning assumptions. Thesis methods: educational literature analysis; research (questionnaire); case analysis. Work’s novelty, theoretical and practical significance: Based on perspective in professionalism improvement concept, professionalism improvement strategies, ways, trade supervisors’ effective ways of learning through learning motivating factors in perspective of professionalism improvement. Prepared quantity research methodology and case analysis could be useful for trade supervisors’ effective learning in perspective of professionalism improvement in an organisation and beyond. Prepared text could be useful other trade organisations, using effective learning strategies and ways, realising own professionalism improvement programs, evaluations. Prepared recommendations for effective trade supervisors’ learning perspective of professionalism improvement.