Options
Krikščioniškųjų dieviškųjų simbolių suvokimo klausimas dvasingumo ugdymo kontekste
Brazauskienė, Edita |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Darbo tyrimo objektas: krikščioniškųjų dieviškųjų simbolių suvokimas dvasingumo ugdymo kontekste. Darbe siekiama atskleisti krikščioniškųjų dieviškųjų simbolių suvokimą dvasinio ugdymo kontekste. Tai padaroma per išsikeltus uždavinius: 1) aptarti krikščioniškuosius dieviškuosius simbolius. 2) išanalizuoti žmogaus poreikį dvasiniam ugdymui ir augimui. 3) išsiaiškinti krikščioniškųjų dieviškųjų simbolių suvokimą šiuolaikinio žmogaus perspektyvoje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir šaltinių analizė bei sintezė, kokybinio tyrimas ir jo analizė. Žmogus ir simbolis visais amžiais buvo greta. Simbolio prigimtis ir jo vaizdas atspindi, parodo daug daugiau nei jis pats yra. Krikščioniškieji dieviškieji simboliai (trikampis, akis trikampyje, avinėlis, balandis, pelikanas, žuvis, alfa ir omega, kryžius) gali padėti žmogui ugdyti(- is) dvasingumą, kuris jį priartintų prie transcendentinio Absoliuto. Postmoderniam žmogui krikščioniškieji dieviškieji simboliai vis sunkiau suvokiami, jie praranda savo prasmę ir tampa ženklu, nurodančiu ženklinamąjį objektą, kuris nieko bendro neturi su Dievo pažinimu. Nepažįstant krikščioniškųjų dieviškųjų simbolių, nežinant jų kilmės, sunku interpretuoti regimą simbolišką vaizdą. Tyrimo teorinėje dalyje aptariami aštuoni krikščioniškieji dieviškieji simboliai, jų reikšmė žmogaus dvasiniam ugdymui, taip pat prigimtinis žmogaus troškimas pažinti Dievą ir augti dvasiškai įgylinant save per ontologinę krikščioniškojo dieviškojo simbolio reikšmę. Empirinio tyrimo metu nustatyta, kad į transcendentinę pusę žmogus dažniausiai atsigręžia po sunkių traumų, išgyvenimų. Dvasingumo augimą sieja su tam tikros literatūros skaitymu ir žmonių tarpusavio bendravimu, krikščioniškųjų dieviškųjų simbolių ontologinės pusės nežino, jų įtakos žmogaus dvasiniam augimui taip pat neįžvelgia. Galutinė darbo išvada: žinių trūkumas apie krikščioniškuosius dieviškuosius simbolius daro įtaką žmogaus suvokimui, kad simboliai savo transcendentine anapusybe padeda dvasiniam žmogaus ugdymui.
The research aim of thesis is the perception of divine Christian symbols in the context of spiritual education. The thesis intends to reveal the perception of divine Christian symbols. It is performed by raising the following objectives: 1) discuss the divine Christian symbols; 2) analyse divine Christian symbols; 3) ascertain the perception of divine Christian symbols in the perspective of the modern human being. Research methodology is the following: the analysis and synthesis of scientific literature and sources, qualitative research and its analysis. During the centuries a human being and a symbol were nearby. The nature and its image of the symbol reflect and reveal more than it is. The divine Christian symbols (Triangle, Eye of Providence, Agnus Dei, Dove, Pelican, Ichthys, Alpha and Omega, Latin cross) can help become more spiritual and come closer to the transcendental Absolute. The divine Christian symbols become more difficult to perceive for a postmodern human being, they lose their meaning and become just a sign by which the object is indicated that doesn’t have anything to do with the cognition of God. When one doesn’t know the divine Christian symbols and doesn’t know their origin, it is difficult to interpret the image of the symbol. In the theoretical part of the research, eight divine Christian symbols, their meaning for the spiritual education of the human being are described as well as the natural desire of a human being to know God and grow spiritually by deepening oneself through the ontological meaning of the divine Christian symbol. In the empirical research it was determined that a human being usually turn to ones transcendental side after severe traumas, experiences. One relates the growth of spirituality with reading concrete literature, mutual communication among people; one doesn’t know the ontological side of the divine Christian symbols and does not see any effect for the spiritual growth of a human being. The final conclusion of the thesis is that the lack of knowledge on the divine Christian symbols influence the cognition of a human being that symbols help with spiritual education of human being in their transcendental side.