Options
Figures of rhetoric in the language of advertising: advertisements of sustainable business
Grubliauskytė, Emilija |
Sustainability is a relevant topic nowadays. Businesses want to be noticed and supported; therefore, they choose to follow sustainable practices to be more environmentally conscious and reach similar audience. To promote sustainable products or services businesses advertise themselves using creative slogans which include figures of rhetoric. Rhetorical figures are used to persuade and advocate the idea or a thought. The effect of a rhetorical figures raises concerns that companies employ them to manipulate the customer to change their behaviour, be seen as trustworthy and encourage to purchase the promoted product even if the advertisement does not fully commit to sustainability or greenwashes the audience. The purpose of this thesis is to analyse the usage of rhetorical figures in the language of sustainable business advertising. This MA thesis analysed rhetorical figures in the examples of advertisements of sustainable business. The analysis proves that sustainability in advertising exists in various forms: promotions of sustainable products or services, publishing newest innovations or exposing greenwashing of some companies. The examples of advertisements provide information about latest sustainable innovations, new eco-friendly decisions made by the business, moreover they tend to encourage the customer to doublethink current behaviour and adapt to the newest sustainable solutions in order to reduce the global warming. The analysis concludes that in order to achieve the goal of advertisement, companies the most commonly use metaphors and metonyms. There could be various reasons why metonymy and metaphor are the most common figures of rhetoric in advertisements of sustainable business, however it could be suggested that companies use a both figures to create positive, compromising or shocking effect to rush the decision of a customer due to intensity of environmental issues we are experiencing today.
Tvarumo tema šiandien yra itin aktuali dėl vykstančių ekologinių pokyčių. Kompanijos norėdamos sulaukti daugiau klientų dėmesio ir palaikymo vis dažniau integruoja tvarias praktikas į savo veiklą, taip tapdamos labiau draugiškos aplinkai ir pritraukdamos ekologiškai sąmoningus klientus. Siekdamos informuoti visuomenę apie savo tvarius sprendimus, įmonės stengiasi reklamas kurti kūrybingai ir nevengia naudoti retorinių figūrų. Šios retorinės figūros yra pasitelkiamos norint įtikinti klientą ar įteigti mintį, kuri būtų naudinga verslui. Temos aktualumas pabrėžiamas ypač tada, kai įmonės sąmoningai naudoja retorines figūras, kad galėtų manipuliuoti klientais, jų veiksmais, įteigti, kad įmonė yra patikima ir tvari, galiausiai paskatinti įsigyti reklamuojamą produktą nesigilinant ar informacija apie ekologiškumą yra tikra ar tik reklaminis triukas. Šio baigiamojo magistro darbo tikslas yra išanalizuoti retorines figūras tvaraus verslo reklamoje. Šiame magistro darbe analizuojamos retorinės figūros tvaraus verslo reklamos pavyzdžiuose. Analizė rodo, kad tvarumas reklamoje egzistuoja įvairiomis formomis: reklamuojant tvarius produktus ar paslaugas, skelbiant naujausias inovacijas ar atskleidžiant kai kurių įmonių melu grindžiamą tvarumą. Reklamų pavyzdžiuose pateikiama informacija apie naujausias tvarias inovacijas, naujus aplinkai draugiškus verslo sprendimus, be to, reklamos linkusios paskatinti klientą permąstyti dabartinį elgesį ir prisitaikyti prie naujausių tvarių sprendimų, siekiant sumažinti globalinį atšilimą. Atlikus analizę daroma išvada, kad siekdamos įgyvendinti reklamos tikslą, įmonės dažniausiai naudoja metaforas ir metonimijas. Gali būti įvairių priežasčių, kodėl metonimija ir metafora yra dažniausiai matomos retorinės figūros tvaraus verslo reklamoje, tačiau galima daryti prielaidą, kad įmonės jas pasitelkia siekdamos sukurti teigiamą, kompromituojantį ar šokiruojantį efektą, kad paskubintų kliento sprendimą remdamiesi šiandien patiriamais ekologiniais iššūkiais.