Options
Žvejybinių laivų korpuso formos optimizavimas
Baigiamojo darbo tikslas sumodeliuoti ir ištirti vandens pasipriešinimo įtaką trijų tipų skirtingomis geometrinėmis charakteristikomis pasižyminčių mažųjų žvejybinių tralerių korpusams. Pateikiama teorija apie vandens pasipriešinimą laivo korpuso judėjimui. Naudojant automatizuotą laivų korpuso projektavimo programą “Delftship” sumodeliuoti trijų tipų mažųjų žvelybinių tralerių korpusai su skirtingais borto perėjimais į laivo dugną. Darbe pateikiami metodai ir rekomendacijos, skirtos teisingam skaičiuojamosios skysčių dinamikos eksperimento tirti vandens pasipriešinimą sudarymui. Atlikti vandens pasipriešinimo įtakos įvertinimai laivo korpusui, sudarytas eksperimentas programoje “Flow 3D”. Palygintos gautos vandens pasipriešinimo skaitinės reikšmės. Naudojant skaičiuojamąją programą “Autohydro” įvertintos hidrostatinės tiriamų laivo korpusų charakteristikos. Nustatyta laiviapriekinės bulbos įtaka vandens pasipriešinimui plaukiant laivui. Pateikiamos rekomendacijos ir optimali mažojo žvejybinio tralerio korpuso geometrija.
Purpose of this thesis is to investigate the impact resistance for three different chine types of small fishing trawlers. Indroduced main theory about hull resistance. Using automated ship hull design software “Delftship” modeled free different types hulls with different types of chines. The paper presents the methods and recommendations for modeling the corrent computational fluid dynamics experiment. CFD simulation was created with “Flow 3D”. A comparison of numerical resistance values was made. Using computational software “Autohydro” evaluation of hydrostatic properties was made. Evaluated influence of bulbous bow for hull resistance. Recommendations about optimal fishing trawler chine shape and hull geometry was introduced.