Options
Andragogo vaidmuo plėtojant pedagogų komandinio darbo gebėjimus
Staupelytė, Evelina |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Mokslinė problema: Koks andragogo vaidmuo pedagogams plėtojant komandinio darbo gebėjimus neformaliajame suaugusiųjų švietime? Tyrimo tikslas – teoriškai išanalizuoti ir empiriškai pagrįsti andragogo vaidmenį pedagogams plėtojant komandinio darbo gebėjimus neformaliajame suaugusiųjų švietime. Tyrimo uždaviniai: 1. Išanalizuoti andragogo vaidmenį pedagogams plėtojant komandinio darbo gebėjimus neformaliajame suaugusiųjų švietime. 2. Atskleisti Klaipėdos m. X švietimo įstaigos pedagogų požiūrį į andragogo vaidmenį jiems plėtojant komandinio darbo gebėjimus neformaliame suaugusiųjų švietime. 3. Išryškinti Klaipėdos m. X švietimo įstaigos andragogų praktikų, vedančių seminarus pedagogams, požiūrį į jų vaidmenį pedagogams plėtojant komandinio darbo gebėjimus. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, interviu, anketinė apklausa. Teorinė ir empirinė tyrimo analizė patvirtino išsikeltą hipotezę, jog neformaliajame suaugusiųjų švietime pedagogai sėkmingai plėtos komandinio darbo gebėjimus, kai andragogas pats nuolat plėtos bendrąsias kompetencijas, tarp andragogo ir besimokančiųjų vyks konstruktyvus bendravimas ir bendradarbiavimas bei į bet kurio kvalifikacijos tobulinimo renginio turinį, skirtą pedagogams, andragogas įtrauks komandinio darbo gebėjimų ugdymąsi. Kokybinio tyrimo duomenų analizė rodo, jog informantai turi sukaupę nemažą patirtį kvalifikacijos tobulinimo renginių vedimo srityje, supranta neformaliojo suaugusiųjų švietimo esmę bei paskirtį bei išmano kaip reikia padėti pedagogams plėtoti komandinio darbo gebėjimus. Tačiau andragogai nepakankamai išnaudoja visas galimybes (parenkant turinį, metodus, kuriant mokymosi aplinką) kvalifikacijos tobulinimo renginiuose pedagogams plėtojant komandinio darbo gebėjimus. Kiekybinio tyrimo duomenų analizė rodo, jog Klaipėdos X švietimo įstaigos pedagogai dar nėra pakankamai išsiugdę komandinio darbo gebėjimus. Todėl jiems labai svarbu tobulinti komandinio darbo gebėjimus neformaliajame suaugusiųjų švietime, kur andragogo vaidmuo yra nevienareikšmis, tiek perteikiant mokymosi turinį, tiek savo pavyzdžiu įkvepiant pedagogus mokytis ir tobulėti.
Scientific Problem: What is the role of andragogue in developing the teamwork skills of pedagogues in non-formal adult education? The aim of the research is to theoretically analyze and empirically substantiate the role of andragogue in educating teamwork skills of pedagogues in non-formal adult education. Tasks of the research: 1. To analyze the role of andragogue in pedagogues‘ development of teamwork skills in non-formal adult education. 2. Uncover Klaipeda X Educational Institution pedagogues‘ attitude to Andragogue‘s role in developing teamwork skills of thiem in Non-formal adult education. 3. To highlight Klaipeda X Educational Institutions Andragogue practitioners leading pedagogues‘ skills to their role in pedagogues developing teamwork skills. Research methods: analysis of scientific literature, interview, questionnaire. Theoretical and empirical analysis of the research confirmed the hypothesis that pedagogues will successfully develop teamwork skills in non-formal adult education, when andragogues will constantly develop general competencies, constructive communication and cooperation between andragogue and learners and the content of any training event for educators, andragogues. include the development of teamwork skills. The analysis of qualitative research data shows that informants have gained considerable experience in conducting qualification improvement events, understand the essence and purpose of non-formal adult education and know how to help pedagogues to develop teamwork skills. However, the andragogues do not make full use of the possibilities (by selecting content, methods, learning environment) for pedagogues to develop teamwork skills at qualification improvement events. Analysis of quantitative research data shows that pedagogues of Klaipėda X Educational Institution have not yet sufficiently developed teamwork skills. Therefore, it is very important for them to improve teamwork skills in non-formal adult education, where the role of andragogue is ambiguous, both in terms of teaching content and in inspiring pedagogues to learn and develop.