Options
Andragogų rengimo kokybės parametrų modeliavimas
Zubrickienė, Ilona | Recenzentas / Rewiewer |
Studijų kontekste ryškus nuolatinis studijų kokybės užtikrinimas, kurių viena reikšmingų sudedamųjų dalių – studijų kokybės vertinimas. Vienas iš pagrindinių tikslų yra suaugusiųjų mokymo kokybės užtikrinimas, nes dėl prastos kokybės suaugusiųjų mokymo paslaugų sulaukiama menkų mokymosi rezultatų. Nors itin plačiai diskutuojama studijų kokybės klausimais tačiau stokojama platesnių mokslinių diskusijų andragogų rengimo kokybės parametrų modeliavimo aspektu. Būtina aprūpinti darbo rinką profesionaliai parengtais andragogais, kurie gebėtų teikti kokybiškas švietimo paslaugas, o jų poreikis yra didelis. Mokslinė problema - kokie aukštojo mokslo kokybės parametrai laiduoja sėkmingą andragogo profesionalo rengimą? Tyrimo tikslas - teoriškai išanalizuoti ir empiriškai pagrįsti andragogų rengimo kokybės parametrus modeliavimo aspektu. Tyrimo objektas - Andragogų rengimo kokybės parametrai. Tyrimo uždaviniai: • Atlikti teorinę analizę aukštojo mokslo, andragogų rengimo kokybės modeliavimo aspektu. • Išanalizuoti švietimo dokumentus (europiniu, nacionaliniu instituciniu lygmenimis) andragogų rengimo kokybės klausimais. • Atlikti andragogų bakalaurų rengimo kokybės KU TSI analizę. • Ištirti besimokančiųjų ir baigusių studijas požiūrį į andragogų rengimo kokybę Tyrimo metodai: teorinė analizė, modeliavimas, dokumentų analizė, atvejo analizė, ilgalaikis stebėjimas, dokumentų analizė, pokalbis, anketavimas. Apibendrinta teorinio ir empirinio tyrimo analizė patvirtino tyrimo hipotezę - Andragogo profesionalo rengimas vyks sėkmingai, jeigu bus įvertinti šie pagrindiniai kokybės parametrai: tinkamas mokymosi aplinkos ir infrastruktūros sukūrimas; mokymosi programos (turinio) atitikimas rinkos poreikiams ir paklausai; dėstytojų profesionalumas; parama, pagalba besimokančiajam; nuolatinė studijų vyksmo stebėsena ir vertinimas, kurių pagrindu koreguojama studijų turinys ir procesas.
Studies in the context of striking a continuous study of quality assurance, with one significant components - Studies quality assessment. One of the main objectives of adult education quality assurance, because the poor quality of adult learning leads to poor learning outcomes. Although the widely-discussed study quality issues but lack the broader scientific debate andragogues training quality parametric modeling aspect. It is necessary to supply the labor market professionally prepared andragogues who are able to provide a quality education, and the need for them is great. The scientific problem - what higher education quality parameters ensures the successful andragogue professional preparation? The aim - to analyze theoretically and empirically based andragogues training aspect of quality parameters. The object of investigation - Andragogs training quality settings. Objectives of the study: • To perform a theoretical analysis of the higher education and training andragogues quality modeling perspective. • Analyze the educational documents (European, national institutional levels) andragogues training on quality issues. • Perform quality andragogues undergraduate training at KU TSI analysis. • Investigate and trainees who have completed their studies approach to training quality andragogues. Research methods: a theoretical analysis, simulation, analysis of documents, case studies, long-term observation, document analysis, interviews, questionnaires. Summary of theoretical and empirical analysis confirmed the hypothesis - andragog professional training to be a success, if the assessment of these key quality parameters suitable learning environment and infrastructure; learning program (content) and the market needs and demand of teachers professionalism, support and assistance for the learner; continuous learning movement monitoring and evaluation on the basis of adjusted studies content and process.