Options
Daugiadisciplininės robotinės chirurgijos sektoriaus sveikatos priežiūros darbuotojų komandinio darbo valdymas ir kvalifikacijos tobulinimas
Nausėdienė, Vaida |
Šiame darbe atliktas tyrimas, skirtas daugiadisciplininės robotinės chirurgijos sektoriaus sveikatos priežiūros darbuotojų komandinio darbo valdymui ir kvalifikacijos tobulinimui. Tyrimo kontekstas paremtas sparčia robotinės chirurgijos plėtra tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Įgyvendinant šį tyrimą, buvo siekiama išnagrinėti ir pristatyti modelį, leidžiantį struktūrizuotai analizuoti komandos veiklą bei tobulinti specialistų kvalifikaciją. Siekiant išsiaiškinti šios srities poreikius, buvo apklausti 152 robotinės chirurgijos skyriaus darbuotojai. Tyrimo rezultatai atskleidė dvi pagrindines sritis: skatinančius veiksnius ir su kvalifikacijos tobulinimu susijusius sunkumus. Finansinis aspektas ir darbo krūvis nurodyti kaip pagrindiniai iššūkiai. Tačiau motyvacija, informacijos prieinamumas, bendradarbiavimas tarp švietimo įstaigų ir klinikinės praktikos vietų bei finansavimo didinimas išryškėjo kaip svarbūs kvalifikacijos tobulinimo tobulinimo skatinimo veiksniai. Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, suformuotas modelis, pabrėžiantis komandinį darbą ir specialistų kvalifikacijos tobulinimą kaip esminius veiksnius. Įgyvendinus darbe pateiktas rekomendacijas, galima tikėtis didesnio specialistų pasitenkinimo darbu, aukštesnio operacinio saugumo ir bendros organizacijos sėkmės. Raktažodžiai: komandinis darbas, kvalifikacijos tobulinimas, valdymas, sveikatos priežiūra, darbuotojai.
This study investigates the management of interdisciplinary robotic surgery sector health care workers' teamwork and qualification enhancement. The research context is based on the rapid development of robotic surgery both in Lithuania and abroad. The aim of this study was to examine and present a model allowing for structured analysis of team activities and improvement of specialists' qualifications. To identify the needs of this field, 152 healthcare workers from the robotic surgery department were surveyed. The research results revealed two main areas: motivating factors and difficulties related to qualification enhancement. Financial aspects and workload were identified as the main challenges. However, motivation, accessibility of information, collaboration between educational institutions and clinical practice sites, and increased financing emerged as significant factors promoting qualification enhancement. Based on the research findings, a model emphasizing teamwork and qualification enhancement of specialists was formulated. By implementing the recommendations provided in the study, it can be expected to achieve greater job satisfaction among specialists, higher operational safety, and overall organizational success.